کافه های پبشنهادی استانبول‌سرا برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول

کافه های پبشنهادی استانبول‌سرا برای نوشیدن قهوه ترک در استانبول

بهترین کافه های استانبول و نوشیدن قهوه ترک در آن ها یکی از جاذبه هایی اصلی شهر می باشد و جالب است بدانید این طعم بیادماندنی در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. می توان قهوه ترک را همه جای دنیا پیدا کرد اما نحوه دم کردن و سرو خاص آن در استانبول کاملا متفاوت است و به همین دلیل اگر شما به بوی خوش قهوه علاقه دارید استانبول‌سرا پیشنهاد میکند در سفر به استانبول حتما سری به کافه های پیشنهادی استانبول بزنید و طعم قهوه ترک با دست پخت خودشان را بچشید.

بهترین کافه های استانبول از نگاه استانبول‌سرا

کافه Mandabatmaz
یکی از بهترین کافه های استانبول، کافه Mandabatmaz در خیابان معروف تکسیم قرار دارد و به خاطر طعم بیادماندی قهوه ترک هایی که سرو می کند طرفداران زیادی دارد. کافه در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و بیش از ۲۰ سال است که اوستا کمال قهوه درست می کند. فقط کافی است به او بگویید که قهوه را چطور می نوشید. این جا کافه ای کوچک است و نمی توانید ساعت های زیادی را در آن بنشینید بیشتر برای یک قهوه سریع و رفع خستگی کوتاه مناسب است. البته روزهایی که هوا خوب است صندلی هایی برای نشستن در فضای باز قرار می دهند.

کافه Mandabatmaz

آدرس: Asmali Mescit Dist. Istiklal Str. Olivia Passage No:1/A Taksim, Beyoglu, Istanbul

کافه Sark Kahvesi
Sark Kahvesi یا قهوه خانه مشرقی محلی تاریخی با بیش از ۶۰ سال قدمت در بازار بزرگ استانبول است. اگر بازدید از بازار بزرگ در برنامه سفرتان جای دارد حتما سری هم به Sark Kahvesi، یکی از بهترین کافه های استانبول بزنید. از همان زمان کافه قسمتی از خیابان باریک بازار بود و صاحبش با تلاش های زیاد و ساخت چند دیوار تلاش می کند تا ظاهر قدیمی و سنتی آن را حفظ کند.

دیوارهای بخشی از آن دود گرفته است و به خاطر زمانی است که کشیدن سیگار در قهوه خانه ها مجاز بود. مردم محلی و گردشگران زیادی این جا قهوه می نوشند و اما گروهی برای فرار از شلوغی بازار این جا را انتخاب می کنند. البته از نظر کیفیت قهوه انتظار یک چیز فوق العاده را نداشته باشید اما فضای ایجاد شده ارزش امتحان کردن را دارد.

کافه Sark Kahvesi

آدرس:‌ Grand Bazaar, Yaglikcilar Str. No:134, Beyazit, Istanbul

کافه Bebek Kahve
قهوه خانه ای دوست داشتنی که در bebek و نزدیک ساحل اروپایی تنگه بسفر قرار دارد. بیش از ۶۵ سال است که این مورد از بهترین کافه های استانبول قهوه های با طعم ها بیادماندی را سرو می کند. مردمی که از پیاده روی در امتداد ساحل خسته شده اند برای استراحت و نوشیدن فنجانی قهوه یا چای با چشم انداز زیبای تنگه بسفر این جا را انتخاب می کنند، البته اینجا برای صرف صبحانه و چشیدن طعم سایر غذاهای ترکی نیز انتخابی است که از آن پشیمان نخواهید شد.

کافه Bebek Kahve

آدرس: Cevdet Pasa Str. No:18, Bebek, Istanbul

کافه Ethem Tezçakar
بی‌گمان بکیر تزشاکار که دودمان چهارم از قهوه‌ خانه‌ داران بازار بزرگ است، چیزهای فراوانی درباره دم کردن یک فنجان قهوه عالی می ‌داند. چندین نسل از مغازه‌ دارها و پیشه گران از قهوه و باقلوای این مغازه لذت برده‌ اند. پایین خیابان بزرگ راگ استریت در بازار، این مغازه در طول روز میزبان خریداران و فروشنده ‌های ۴ هزار مغازه این بازار سر پوشیده است. در مغازه کوچک به ‌سختی ۴ نفر جا می شوند از سایر جاذبه های این مورد از بهترین کافه های استانبول می توان به نعلبکی ‌ها و فنجان ‌های سیمین و مسی و بشقاب‌ های زیبای موجود در ویترین اشاره کرد.

کافه Ethem Tezçakar

آدرس: ‌ Halicilar Sokak, the Grand Bazaar

کافه Corlulu Ali Pasa Medresesi
یکی دیگر از بهترین کافه های استانبول برای نوشیدن قهوه که در بازار بزرگ استانبول قرار دارد همین جا است. ۳۰۰ سال پیش از بنای آن به عنوان مدرسه ای مذهبی استفاده می شد تا این که در اواسط قرن بیستم به شکل امروزی در آمد. قهوه خانه ای سنتی که علاوه بر قهوه و چای قلیان هم سرو می کند. بیشتر مشتریان آن آقا هستند اما اگر خانم هستید هم هیچ مشکلی برای ورود به آن نخواهید داشت.

اگر علاقه زیادی به صحبت با مردم محلی و آشنایی با فرهنگ آنان دارید در این قهوه خانه می توانید سر صحبت را با آن ها باز کنید.

آدرس: Mollafenari Dist., No: 38, Yeniceriler Str, Beyazit, Istanbul

کافه Osmanli Kahvehanesi
قهوه خانه عثمانلی یکی دیگر از بهترین قهوه خانه های استانبول است که طعم بیادماندی قهوه آن ارزش امتحان کردن را دارد. تپه چاملیکا که در قسمت آسیایی شهر قرار دارد، چشم‌ انداز زیبایی از دریایی سیاه را در مقابل مشتریانش قرار می دهد و بین ساکنان استانبول از محبوبیت بالایی برخوردار است. قهوه‌ خانه عثمانلی یک قهوه‌ خانه کوچک است که در وسط آن فواره ای مرمری قرار دارد و اطراف آن فرش ‌های عثمانی و صندلی ‌های مخملی چیده شده است. اگر چیزی بیشتر از یک قهوه کف دار می‌خواهید سری به یوروک کادیری (چادر عشایر) بزنید که یک کافه داخل چادر است که در آن موزیک بومی و پاپ به همراه برنامه هایی بنام هورون (horon) اجرا می ‌شود.

کافه Osmanli Kahvehanesi

آدرس:‌ Turistik Çamlica Caddesi 34, Üsküdar

کافه Nev-i
محلی دوست داشتنی که قهوه های بیادماندی آن داخل ذغال آماده می شوند. کافه در محلی توریستی و قدیمی به نام بالات در شاخ طلایی استانبول قرار دارد. پیشنهاد می کنیم بعد از گشت و گذار و پیاده روی در شهر قدیمی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان داغ قهوه این مورد از بهترین کافه های استانبول را اننتخاب کنید.

کافه Nev-i

آدرس: Abdulezelpaşa Haraccibasi Str. No:264 D:29, Balat, Istanbul

کافه Tarihi Bagdat Kuru Kahvecisi
یکی دیگر از بهترین کافه های استانبول که قدمتی دیرینه دارد و در خیابان بغداد قرار دارد. این کافه علاوه بر قهوه ترک های بیاد ماندنی شیرینی های بسیار لذیذی هم دارد. آن ها ۴ نسل است که قهوه درست می کنند و حسابی در این کار مهارت کسب کرده اند.

کافه Tarihi Bagdat Kuru Kahvecisi

آدرس: Bagdat Aveneu, Kazim Ozalp Str. Kazim Kulan Passage No:371/6 Saskinbakkal, Kadikoy, Istanbul

کافه Okkali Kahve
محلی بسیار محبوب بین محلی ها و افرادی که در محله بشیکتاش زندگی می کنند. در این مورد از بهترین کافه های استانبول می توانید انواع قهوه را با هم دسرهای لذیذ ترکی و خارجی مانند کیک هویج و تیرامیسو امتحان کنید. کافه بسیار کوچک و جمع و جور و فاصله بین میزهای آن کم است. از نقاط مثبت مهم آن علاوه بر طعم به یاد ماندی قهوه ترک فضای بسیار پر انرژی و جذابی دارد و کارمندان آن با صبر و حوصله بسیار درباره منو به شما توضیحات کاملی را خواهند داد.

آدرس:‌ Ihlamurdere Yeni Hamam Str., No: 3, Besiktas, Istanbul

کافه Pierre Loti
این مورد از بهترین کافه های استانبول بر بالای تپه هایی با همین نام قرار دارد و از بالای آن مشتری ها چشم اندازی خیره کننده را پیش چشمان خود دارند. اگر به دنبال تفریحی دلچسب در Pierre Loti Hill با ارتفاع ۵۵ متری از سطح دریا هستید نوشیدن قهوه ای با طعم بیادماندی در مقابل شاخ طلایی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کافه Pierre Loti   

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =