پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

گرفتن پاسپورت ترکیه به روش سرمایه گذاری بانکی

گرفتن پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری بانکی

ترکیه یکی از کشورهایی است که با سرمایه گذاری در آن می‌توان به پاسپورت این کشور دست یافت. مجموع تمامی این مسائل، ایرانیان را به سرمایه گذاری در این کشور و دریافت پاسپورت و اقامت تشویق کرده است. شما می‌توانید با سرمایه گذاری حتی در یک سپرده بانکی جهت دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید. با استانبول سرا همراه شوید تا با روش گرفتن پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری آشنا شوید.

ترکیه برای جذب سرمایه گذار خارجی، قوانین مربوط به دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری را اصلاح کرده و در واقع می‌توان گفت بسیار راحت‌تر نموده است. اگر در سالهای گذشته برای دریافت شهروندی ترکیه لازم بود که سرمایه گذاری بسیار زیادی را در این کشور انجام بدهید، با فرصت پیش آمده می‌توانید بسیار راحت‌تر و در طی مدت زمان کوتاهی و با سرمایه گذاری کمتری پاسپورت این کشور را دریافت کنید. اصلاح این قوانین موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا شروع به سرمایه گذاری در ترکیه کرده و از فرصت پیش آمده به خوبی استفاده کنند.

گرفتن پاسپورت ترکیه با سرمایه گذاری بانکی

زمان پروسۀ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری

معمولاً پروسه اخذ پاسپورت ترکیه برای سرمایه گذار بین 3 تا 6 ماه به طول می‌انجامد. در سال 2019 با راحت‌تر شدن قوانین، در صورتی که تمام مدارک به درستی آماده شده باشند و کارهای قبل و بعد سرمایه گذاری دقیق انجام شده باشد، اخذ تابعیت ترکیه برای خانواده تا 60 روز به طول می‌انجامد.

سرمایه گذاری در ترکیه به چه صورت است؟

شما به روش‌های متفاوت می‌توانید در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کرده و اقامت خود را در این کشور به‌دست آورید. اگر روش سرمایه گذاری را برای کسب اقامت ترکیه انتخاب کرده‌اید، بهتر است تحقیق کنید و برحسب علایق، بودجه، هدف و همچنین توانایی‌هایتان، بهترین روش سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک: یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه برای اقامت، خرید ملک در این کشور است. شما برای این منظور باید ملکی را به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنید و تا مدت 3 الی 5 سال آن را نفروشید. این روش اغلب بیشتر از سایر روش‌ها مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است زیرا می‌توانند در ملک خریداری شده زندگی کرده و مشکل محل اقامتشان را نیز برطرف کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه با سپرده بانکی: در این روش سرمایه گذاری، شما تنها باید در یکی از بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری کنید و نیازی به هیچ حرکت اضافه‌ای نخواهید داشت. مطابق این روش شما باید مبلغ 500 هزار دلار در یکی از بانک‌های ترکیه سپرده‌گذاری کنید. توجه داشته باشید که این سپرده برای 5 سال برای شما غیرقابل‌دسترس خواهد بود و نمی‌توانید از آن برداشت یا استفاده‌ای داشته باشید.

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید سهام: در این روش باید حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا سهام خریداری کنید. این مبلغ در گذشته دو میلیون دلار آمریکا بوده که بر اساس طرح جدید ترکیه کاهش یافته است. از جمله شرایط این نوع سرمایه گذاری در ترکیه این است که سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود.

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید اوراق قرضه دولتی: تابعیت ترکیه را می توان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز به دست آورد، از جمله شرایط این روش سرمایه گذاری در ترکیه این است که اوراق قرضه را نباید حداقل به مدت سه سال فروخت و همچنین سرمایه گذاری شما باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید شود.

سرمایه گذاری در ترکیه با کارآفرینی: پیش از این کارفرمای خارجی برای اخذ تابعیت ترکیه ملزم بود 100 شهروند ترکیه‌ای را استخدام نماید. اما طبق تغییرات جدید در قوانین ترکیه، در سال 2019 کارفرمایان با استخدام 50 شهروند ترکیه‌ای می‌توانند تابعیت ترکیه را اخذ نمایند.

سرمایه گذاری در ترکیه یکی از بهترین راه‌ها برای گرفتن پاسپورت ترکیه است.

بیشتر بخوانید: ترجمه پاسپورت در ترکیه

چگونه می‌توان با سپرده بانکی در ترکیه اقامت کرد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از روش‌های گرفتن پاسپورت ترکیه و اخذ اقامت، سرمایه گذاری در این کشور از طریق سپرده بانکی است. در گذشته برای دریافت تابعیت ترکیه و اقامت در این کشور شما می‌بایست مبلغی نزدیک به 3 میلیون دلار در بانک‌های این کشور سپرده می‌داشتید. اما حالا با مبلغ 500 هزار دلار سپرده بانکی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کرده و برای گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کنید. البته مسئله مهم این است که شما نمی‌توانید به مدت 5 سال هیچ‌گونه دسترسی به آن پول داشته باشید و از آن استفاده کنید.

از طریق این سرمایه‌گذاری شما می‌توانید برای خود و خانواده‌تان که شامل فرزندان زیر 18 سال و همسرتان می‌شود تابعیت ترکیه را کسب کنید. برای اینکه سرمایه‌گذاری شما منجر به دریافت پاسپورت این کشور شود شما باید کف مبلغ سرمایه‌گذاری را رعایت کرده باشید و بپذیرید که تا 5 سال این پول از دسترس شما خارج خواهد بود.

خوشبختانه برای دریافت تابعیت ترکیه نیازی نیست که تابعیت قبلی خود را سلب کنید و می‌توانید دو تابعیتی باشید.

بر طبق توافق‌نامه ارتقا و حفاظت از سرمایه‌گذاری، پول شما در امنیت کامل قرار خواهد داشت. این توافق‌نامه استانداردهای تجاری را مشخص کرده و تضمین می‌کند که محیط مناسب اقتصادی برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده و از ضرر آن‌ها جلوگیری می‌کند. در حقیقت سپرده شما به هیچ وجه از بین نخواهد رفت و کم و مصادره نخواهد شد. مگر طی شرایطی خاص که پس از طی شدن مراحل قانونی ممکن است این سپرده برای منافع عمومی مصادره شود.

چرا باید در ترکیه سرمایه‌گذاری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی وجود دارد دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور است. شما برای دریافت این پاسپورت شرط حضور دائم در این کشور را نخواهید داشت و به سادگی می‌توانید در هر زمان که بخواهید از ترکیه خارج شوید.

از مزایای دریافت پاسپورت ترکیه با سپرده بانکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهروندی مادام العمرِ قابل انتقال به خانواده و نسل‌های بعدی
  • سفر بدون ویزا به 148 کشور
  • بدون نیاز به حداقل اقامت
  • مالکیت یکی از 30 پاسپورت معتبر جهان
  • پاسپورت ترکیه 10 سال اعتبار دارد و قابل تمدید هم می‌باشد.
  • برخورداری از خدمات پزشکی رایگان برای متقاضی و اعضای خانواده‌اش
  • نیازی به اعلام ثروت متقاضی نیست.
  • ترکیه اجازۀ تابعیت دوگانه را می‌دهد.
  • برنامه‌های صندوق بازنشستگی
  • کارت شناسایی ترکیه
  • بدون خدمات نظامی مورد نیاز برای متقاضیان TCBI
  • بدون نیاز به مصاحبه، تحصیلات و تجربۀ مدیریتی
  • این برنامه براساس قانون است و توسط دولت تضمین شده است.
  • یک کشور مسلمان که محیط دموکراتیک و امن را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند.
  • کیفیت بالای زندگی
  • آموزش رایگان و برنامه صندوق رفاه دانشجویی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: گم شدن پاسپورت در سفر

چگونه می‌توان پس از سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی برای گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کرد؟

پس از رعایت حداقل سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی 5000 دلاری و بلوکه بودن این مبلغ برای مدت 5 سال، شما می‌توانید جهت دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

شما برای دریافت پاسپورت ترکیه در ابتدا باید مراحل زیر را پشت سر گذاشته باشید:

  1. افتتاح حساب بانکی و سرمایه‌گذاری با مبلغ 5 هزار دلار آمریکا
  2. درخواست مجوز اقامت بر اساس آن سرمایه‌گذاری(توجه داشته باشید که در این نوع اقامت فرد می‌تواند تا هر زمان که بخواهد خارج از ترکیه زندگی کند و مجبور به نقل‌مکان نیست)
  3. درخواست برای شهروندی و دریافت پاسپورت (برای این مورد هیچ‌گونه نیازی به مصاحبه و حتی حضور فیزیکی در ترکیه نخواهید داشت)

سپس شما باید برای دریافت کیملیک اقدام کنید. بر طبق قانون اساسی کشور ترکیه برای خارجیانی که قصد اقامت در ترکیه را داشته باشند، کارت شناسایی و شماره شناسایی موقت صادر می‌شود که به آن کیملیک گفته می‌شود. این کارت و شماره آن شبیه اثر انگشت خواهد بود و تمامی اطلاعات شما بر روی تراشه آن ثبت می‌شود

مدارک لازم برای دریافت کیملیک:

  • اصل پاسپورت و کپی رنگی صفحه دارای مهر ورود
  • پرینت رنگی فرم درخواست اجازه اقامت
  • شماره مالیاتی
  • کپی رنگی بیمه‌نامه با مهر و امضا
  • چهار قطعه عکس 6 در 4
  • اثبات اقامت
  • برگه اقامت دریافت شده از اداره نفوس
  • برگه عدم سو پیشینه

پس از 3 الی 6 ماه از این اقدام، از سوی اداره نفوس با شما تماس گرفته خواهد شد تا به اداره نفوس مراجعه کنید و طی یک هفته کیملیک شما صادر خواهد شد. در پایان پس از اینکه کیملیک خود را دریافت کردید، می‌توانید برای گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

مدارک لازم جهت گرفتن پاسپورت ترکیه:

قبل از ذکر مدارک برای گرفتن پاسپورت ترکیه لازم به یادآوری است که فرد متقاضی گرفتن پاسپورت ترکیه می بایستی بالای ۱۸ سال داشته باشد.

  • اصل گذرنامه خود و همراهان
  • ارائه سند ازدواج در صورت تأهل
  • ارائه سند طلاق در صورت وجود
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اصل و کپی شناسنامه فرد و همراهان
  • گواهی سلامت جسمانی از بیمارستان و پزشک معتمد دولت
  • گواهی تمکن مالی

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =