پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گم شدن پاسپورت در سفر

گم شدن پاسپورت در سفر

افرادی که مدارک خود را در سفر گم می کنند باید چه کار کنند؟

گم شدن پاسپورت و پول

اگر پاسپورتتان را گم کردید باید ابتدا به اداره پلیس نزدیک به اقامتگاهتان مراجعه کرده و گم شدن مدارکتان را گزارش دهید و فرم های مربوط به گم شدن مدارکتان را پر کنید. سپس به سفارت گزارش دهید و اقدام به دریافت پاسپورتی دیگر از طریق سفارت کنید.

بهتر است عکس پاسپورت و ویزا را در گوشی و یا به صورت کپی همراه داشته باشید به این شکل دردسر کمتری خواهید داشت. بنا بر کشوری که در آن اقامت دارید از شما هزینه دریافت خواهد شد و گذرنامه موقت شما آماده خواهد شد.

مدارکی که برای دادن گذرنامه موقت سفارت از شما دریافت خواهد کرد یک قطعه عکس، یک کپی از گذرنامه گم شده و گواهی‌نامه‌ی رانندگی، شناسنامه و یا پاسپورت منقضی‌شده به منظور احراز هویت.

گم کردن پول دومین اتفاق بدی است که در حین سفر می تواند برای شما اتفاق بیفتد. اگر پول خود را گم کردید به سفارت کشور محل اقامتتان بروید و لیستی از شماره تلفن های دوستان و آشناهایتان را بدهید و درخواست کمک کنید.

اما فراموش نکنید بهتر است یک کیف جداگانه برای مدارکتان داشته باشید. و در گوشه ای از آن نام، شماره تلفن و ادرس خود را قرار دهید. از تحویل کیف مدارکتان را همراه با دیگر وسایل هنگام بارگیری هواپیما خوددارینمایید.

پول های خود را در یک کیف قرار ندهید. برای پول های خود از کیف های کوچک گردنی استفاده کرده و آن را به نمایش نگذارید. همیشه پول خرد در جیبتان داشته باشید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 5 =