اقامت توریستی در ترکیه

افرادی که قصد اقامت در ترکیه را دارند می توانند از طریق اقامت توریستی اقدام نمایند در واقع اقامت توریستی یکی از راههای اقامت در ترکیه می باشد .

اقامت توریستی ۹۰ روزه بدون داشتن ویزا

این نوع اقامت دارای مدت ۹۰ روزه یعنی ۳ ماه می باشد برای گرفتن این نوع اقامت نیازی به اخذ ویزا نمی باشد ( البته برای هموطنان ایرانی) و افراد متقاضی اقامت در ترکیه می توانند در کشور ترکیه به مدت ۳ ماه در سال بدون نیاز به داشتن ویزا یا اجازه اقامت بدون مواجهه با هیچ مشکلی ساکن شوند. البته باید توجه داشت با این نوع ویزا اجازه هیچ نوع کاری مثل دادوستد و کار یا تحصیل در ترکیهوجود ندارد.

اقامت توریستی ۶ ماهه  و 1 ساله با دفترچه اقامت

چنانچه شخصی متقاضی خرید ملک در ترکیه باشد ، این نوع اقامت در حال حاضر تنها راه حل اخذ اقامت بلند مدت تر در ترکیه برای ایرانیان می باشد. البته سند ملک دلیلی برای اخذ این نوع اقامت نبوده و پلیس ترکیه مستندات دیگری را برای اعطای آن مطالبه خواهد کرد. اما طبق آخرین اخبار آپریل ۲۰۱۴ زمان اجرایی شدن قانون پیشتر تصویب شده ایست که طبق آن حقوق سایر اتباع خارجی نظیر ایرانیان در اخذ اقامت بواسطه خرید ملک، محترم شمرده شده و بموجب آن ایرانیان گرامی موفق به اخذ اجازه اقامت حداقل یکساله با در دست داشتن سند مالکیت خود خواهند شد که هر سال قابل تمدید است.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =