تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول ، تنگه ای معروف در کشور ترکیه که ۲ قاره را از هم جدا می کند و یکی از دیدنی های مورد علاقه ی گردشگران در تور استانبول است.

تنگه ای برای جدایی ۲ قاره

تنگه بسفر در شهر استانبول و در کشور ترکیه قرار دارد و این شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده است که باعث شده یک قسمت شهر در بخش آسیا و قسمت دیگر شهر در قاره اروپا قرار بگیرد و در واقع ۲ قاره ی اروپا و آسیا را از هم جدا می کند.

در صورت سفر به استانبول اگر بخواهید تنگه را کامل بگردید، بهترین کار این است که مثل خیلی دیگر از اهالی محلی این بخش و یا توریست ها، تور کشتی را انتخاب کنید.

این تور هم در روزها و هم در شب هر روز، برپا می شود و در هر زمانی زیبایی و لذت خاصی دارد مخصوصا در شب به دلیل اینکه از جاذبه هایی مثل کاخ دلما باهچه با نورپردازی بسیار زیبایی که دارد، می گذرد، واقعا رویایی است.

بسیاری از مردم ترکیه، هر روز برای اینکه به محل کار خود برسند، از قایق های بزرگ و کشتی های تنگه استفاده می کنند تا از بخش آسیایی به اروپایی و یا بالعکس برسند.

تنگه بسفر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.

این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد که در جاهایی به ۳۵۵۰ متر هم می رسد. درست در وسط آبراه بسفر، یک جریان تند آب با سرعت ۳ کیلومتر و نیم در ساعت از دریای سیاه به طرف دریای مرمره وجود دارد.

در ساحل این تنگه، چند کاخ معروف استانبول مثل کاخ چراغان و دولما باهچه، ویلاها و قلعه های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که تماشای آنها لذت بخش خواهد بود.

علاوه بر این، در اطراف این تنگه، رستوران های خوب زیادی وجود دارد که هم غذاهای دریایی تازه و هم غذاهای محلی ترکیه را سرو می کنند.

می توانید بعد از گشت و گذاری با کشتی روی آب های تنگه، یکی از این رستوران ها را انتخاب کنید و از غذای خود با منظره ای رو به تنگه ی زیبا بسفر لذت ببرید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =