محله بویوک چکمجه استانبول

محله بویوک چکمجه استانبول

محله بویوک چکمجه منطقه‌ای از ناحیه اروپایی استانبول است که اگر بخواهیم موقعیت آن را به طور دقیق بیان کنیم باید بگوییم که در استان استانبول و ناحیه مرمره واقع شده است. بر اساس آخرین سرشماری‌ای که از این ناحیه انجام شده است جمعیت آن چیزی حدود سیصد و هشتاد هزار نفر است.

منطقه بویوک چکمجه چیزی در حدود سه و نیم درصد از کل استانبول را پوشش می‌دهد؛ بنابراین باید انتظار بروید که این محله اهمیت بسیاری داشته باشد. معمولا این محله برای کسانی که تصمیم به سفر به استانبول را دارند جزء اولویت‌ها قرار می‌گیرد، چرا که وجود مراکز خرید و مراکز فرهنگی آن شهرت بسیاری دارد. در کنار این مسئله باید اضافه کرد که مناطق تاریخی این منطقه نیز به دلیل تاریخ غنی کشور ترکیه و شهر استانبول از اهمیت بسیاری برخوردار است و تا حدودی بافت قدیمی آن که مرمت و بازسازی شده است هم چنان باقی مانده است. به تمامی این ویژگی‌ها می‌توان آب و هوای معتدل و مناسب را نیز اضافه کرد.

در سال چهل صد و چهل و سه میلادی ارتش آتیلا هون این منطقه را تسخیر کرد. تقریبا می‌توان گفت که احتمال می‌رود این اتفاق آخرین تسخیری بوده که بر این منطقه اعمال شده است.

یکی از ویژگی‌های این محله وجود ویرانه‌های بنا و کاروان سرا‌های قدیمی است. از شکل و سبک این نوع ویرانه‌ها می‌توان گمان برد که اروپاییان مدتی در این محل اقامت و ماندگاری داشته اند. یکی از این بنا‌ها توسط یک معمار عثمانی به نام میمار سینان بنا شده که برای آنکه بتوان از روی دریاچه این منطقه عبور کرد، آن را طراحی کرده و ساخته است. در نهایت در آغاز دوره عثمانی جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی این منطقه به تدریج توسط خود مردم ترکیه به روی کار آمد و شروع به فعالیت کرد.

از ویژگی‌های برجسته این ناحیه می‌توان به دریاچه Büyükçekmece اشاره کرد که به دریا متصل شده است و با کمک یک سد توانسته آب شیرین استانبول را جدا کند. لازم به ذکر است پل میمار سینان نیز دقیقا در همینجا وجود دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیوک چکمجه، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنر و نمایشگاه‌های بین المللی بسیار در آن است که اتفاقا طرفداران بسیاری نیز دارد. در کنار این مسئله باید گفت که درصد بسیار زیادی از ساختمان‌های تاریخی این منطقه نیز با کمک بازسازی تعمیر شده اند و خانه‌های محلی آن‌ها نیز توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

محله بویوک چکمجه استانبول حزء مناطقی است که برای نوآوری و پیشرفت و هم چنین مدرن سازی هیچ گونه محدودیتی ندارد و همین مسئله هم باعث می‌شود که شما در طی مدت کمی هم حتی شاهد توسعه و پیشرفت آن باشید. این منطقه مدتی است که از نظر مسائل تجاری و حتی آموزش و پرورش پیشرفت بسیاری کرده است، این در حالی است که پیش از این، این منطقه دارای اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و هم چنین ماهی گیری بود؛ بنابراین می‌توان گفت که بیشتر در طی بیست سال گذشته محله بویوک چکمجه در زمینه‌های گردشگری، صنعت و همینطور آموزش رشد بسیاری پیدا کرده است.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله بویوک چکمجه استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =