مفهوم اجازه اقامت در ترکیه

مفهوم اجازه اقامت در ترکیه، به عنوان محلی که افراد به لحاظ حقوقی اراده زندگی در آن را اعلام می نمایند، تعریف می گردد.

افراد این محل را که با اراده خود برای زندگی انتخاب نموده اند را به عنوان محل اقامت به واسطه سازمان های دارای صلاحیت اعلام می نمایند.

این مقررات  فردی در راستای حفظ قوانین اجتماعی و حقوقی، بی تردید برای اتباع خارجی ساکن در کشور نیز معتبر می باشد.

اتباع خارجی دارای اجازه اقامت معتبر، با معافیت ویزایی می توانند وارد کشور و یا از کشور خارج شوند.

اتباع خارجی که قصد اقامت بیش از مدت ویزا و یا معافیت ویزا و یا نود روز در ترکیه را دارند، باید اجازه اقامت دریافت نمایند.

مراجعه جهت اجازه اقامت در ترکیه از سوی چه کسانی می تواند انجام پذیرد؟

همانگونه که مراجعه جهت اجازه اقامت می تواند از سوی شخص راسا انجام گیرد، به واسطه نماینده قانونی و یا وکیل فرد خارجی نیز انجام پذیرد.

اما در این زمینه بر اساس الزامات واحد اداری، مقام پذیرنده مراجعه، در حین مراجعه ممکن است حضور فرد خارجی را نیز طلب نماید.

برای اجازه اقامت در ترکیه باید به کجا مراجعه نمود؟

مراجعات جهت اجازه اقامت در ترکیه به اداره مهاجرت استان محل اقامت فرد در ترکیه صورت می پذیرد. پیش از مراجعه باید وقت ملاقات گرفت و مدارک کامل باشد.

تمدید اعتبار اجازه اقامت در ترکیه

یک تبعه خارجی که با اجازه اقامت در ترکیه اقامت دارد، در صورتی که مدت اعتبار اجازه اقامت وی پایان یابد، اگر همچنان واجد شرایط لازم برای اخذ اجازه اقامت باشد، بدون نیاز به خروج از ترکیه، به واسطه مراجعه به استانداری استان محل اقامت خود می تواند اجازه اقامت خود را تمدید نماید و یا اگر برای نوع اقامت دیگری دارای شرایط لازم باشد، اجازه اقامت جدید متناسب با شرایط جدید به وی اعطاء خواهد گردید.

مراجعات جهت تمدید اجازه اقامت، از شصت روز مانده به پایان تاریخ اعتبار اجازه اقامت و در هر شرایطی پیش از پایان تاریخ اجازه اقامت انجام می پذیرد.

برای مراجعه جهت تمدید، فرد خارجی می بایست از طریق سیستم اقامت الکترونیک مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را تکمیل نموده و به اداره مهاجرت استان محل اقامت خود از طریق پست ظرف 5 (پنج) روز ارسال نماید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =