پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نکات مهم قبل از مهاجرت به ترکیه

توصیه های مهم قبل از اقدام به مهاجرت به کشور ترکیه

اگر به فکر زندگی در ترکیه هستید ده توصیه مهم به ایرانیان که هنگام مهاجرت به ترکیه لازم است در نظر داشته باشند ، را حتما بخوانید.

۱-  قبل از هر چیز مدارک مورد نیاز خود از جمله مدارک هویتی و شخصی از قبیل شناسنامه و کارت ملی و گواهینامه اعضا خانواده  و …را بصورت مجموعه ای گردآوری کنید و از ترجمه آنها خودداری کنید چرا که ترجمه در ایران گرانتر از ترکیه است و در پاره ای موارد صرفا ترجمه سفارت پذیرفته میشود.

۲- از همراه آوردن دارو بویژه داروهای مسکن خودداری کنید چرا که داروهای ترکیه هم با کیفیت تر و هم ارزانتر از ایران است و همچنین همراه داشتن برخی داروهای مسکن قاچاق محسوب میشود.

۳- اگر به فکر کار و اشتغال در ترکیه هستید به اشتغالاتی فکر کنید که در آن سرشته دارید و قبلا تجاربی در مورد آن کسب کرده اید.

۴- حتی المقدور سرمایه خود را داخل ایران حفظ نمایید و از فروختن خانه و ماشین و …در سال اول خودداری کنید و سعی کنید برای زندگی در ترکیه به جز چند ماه اول از طریق اشتغال در ترکیه پول بدست بیاورید و از سرمایه ایران خود در مراحل بعدی استفاده کنید.

۵- در پاره ای از موارد مانند اخذ اقامت و اجاره یا خرید خانه با خودرو با این تفکر که هزینه کمتری داشته باشید خود را از خدمات موسسات مشاور محروم نکنید چرا که چندین برابر آن صرفه جویی را ممکن است در اثر عدم آشنایی از دست بدهید.

۶- هنگام استفاده از مشاوران و موسسات مشاور حتما به رسمی بودن دفتر و سابقه آن شرکت یا فرد و تجربه و سن و سال و آشنایی او توجه کافی داشته باشید. چرا که گاهی این امر میتواند کل تجربه مهاجرت به ترکیه شما را تبدیل به یک  ترس ابدی از مهاجرت به جاهای دیگر  کند.

۷- اگر قصد راه اندازی کسب و کار در ترکیه را دارید بعد از توجه به این نکته که قبلا حتما در آن کسب و کار تجربه داشته باشید لازم است در خصوص روند مجوزهای قانونی برای یک کسب و کار معین در ترکیه نیز اطلاعات کافی بدست آورید.

۸- دانستن زبان ترکی یک اولویت برای زندگی در ترکیه است. لذا قبل از اقدام به مهاجرت  به مدت چند ماه سعی کنید دسته کم آشنایی با زبان ترکی استانبولی پیدا نمایید و آنرا در ترکیه بیشتر تقویت کنید.

۹- اگر فرزند محصل دارید و به  زبان ترکی مسلط نیست میتوانید از مدارس ایرانی در ترکیه استفاده کنید. فارغ از اینکه مدرسه ایرانی یا ترک یا اینترنشنال باشد فرزند شما اقامت ترکیه را برای ثبت نام مدرسه نیاز خواهد داشت ،لذا بهترین زمان اقدام انجام یک سفر در فصل بهار و اخذ وقت از اداره مهاجرت و مراجعه در فصل تابستان و اجاره منزل و تحویل مدارک به اداره مهاجرت است تا قبل از‌ اتمام مهلت ثبت نام مدارس کارت اقامت فرزندتان صادر شده باشد.

۱۰ – با اینکه خرید خودرو و خانه بنام فرد خارجی از همان اول و حتی بدون اقامت هم میسر است است اما توصیه می شود در ابتدای زندگی خود در ترکیه با اجاره منزل و همینطور  به استفاده از وسایل نقلیه عمومی فکر کنید چراکه وسایل نقلیه عمومی در ترکیه هم گسترده و هم ارزان و هم با کیفیت هستند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =