پارک جنگلی نشت سویو استانبول

پارک جنگلی نشت سویو استانبول 

در منطقه شمالی شهر استانبول جنگل‌های بلگراد وجود دارد این جنگل‌ها که نوعی ذخیره‌گاه ژنتیکی نیز محسوب می‌شوند در اقدامی متهورانه در سال ۲۰۱۱به ۹ پارک ملی تقسیم‌ شد. این پارک‌های ملی که تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست ترکیه هستند برای ورود گردشگران باز است و مسافران می‌توانند در تور استانبول به این جنگل‌ها رفته و سفر خود را با یک پیک‌نیک جنگلی مفرح‌تر کنند.

یکی از پارک‌های جنگی بلگراد، پارک جنگلی نشت سویو استانبول (Neşetsuyu Tabiat Parkı) می‌باشد. شما می‌توانید روح و روان خود را در این پارک تمیز، زیبا و رؤیایی جلا دهید.

پارک جنگلی نشت سویو در اصل قسمتی از جنگل بزرگ بلگراد در شمال استانبول است نام این پارک جنگلی به احترام Müderris Neşet Bey که از دانشمندان منابع طبیعی ترکیه بوده و سال‌ها در این زمینه فعالیت کرده است نام‌گذاری شده است.

فاصله این پارک از استانبول حدود ۲۰ کیلومتر می‌باشد. این پارک و ۸ پارک جنگلی دیگر در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان پارک ملی معرفی‌شده و تحت نظارت شدید سازمان محیط‌زیست و جنگلبانی ترکیه قرار دارند تا ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری آن حفظ شود.

گالری عکس پارک جنگلی نشت سویو استانبول

وسعت پارک جنگلی نشت سویو حدود ۶۰۰۰ هکتار می‌باشد، این پارک در مجاورت پارک ملی فاتیح رفلیک آتای قرارگرفته است. نزدیک‌ترین منطقه مسکونی Bahcekoy می‌باشد. پارک جنگلی نشت سویو ازنظر اکوسیستم گیاهی و جانوری بسیار غنی می‌باشد ازنظر گیاهی بیشتر درختان از نوع مخروط داران و برگ سوزنی و بلوط می‌باشد هم‌چنین انواع الوی وحشی و توت و تمشک نیز در این جنگل وجود دارد.

گراز وحشی، گوزن، خرگوش، کلاغ، روباه، سنجاب، سمور و انواع خزندگان نیز ازجمله حیواناتی هستند که در این جنگل زندگی می‌کنند. در پارک جنگلی نشت سویو شکار و آسیب به حیوانات و جنگل ممنوع بوده و جریمه سنگینی دارد در جنوب غربی پارک ک سازه آبی وجود دارد که تاریخی است بسیار دیدنی می‌باشد.

امکانات پارک جنگلی نشت سویو استانبول 
پارک جنگلی نشت سویو یک پارک ملی است که تحت حفاظت می‌باشد و از طرفی جهت استفاده گردشگران و راحتی مسافران در این پارک امکاناتی رفاهی فراهم‌شده است تا کسانی که این پارک را برای تفریح و پیک‌نیک انتخاب می‌کنند بتوانند از اقامت در این محل احساس راحتی و آرامش و امنیت داشته باشند. این امکانات رفاهی عبارت‌اند از:

  • کافه‌تریا
  • رستوران
  • کلبه‌های جنگلی
  • نیمکت‌های جنگلی
  • جاده مخصوص دوچرخه‌سواری
  • ایستگاه اطلاعات
  • پلیس جنگل
  • سوپرمارکت
  • جاده مخصوص پیاده‌روی حدود ۶ کیلومتر
  • زمین‌بازی برای کودکان
  • مسجد

لازم است به هنگام سفر به پارک جنگلی نشت سویو پوشاک متناسب با فصل را همراه داشته باشید. در این پارک ریختن زباله و آسیب به طبیعت مشمول جریمه سنگین می‌باشد.

نحوه دسترسی پارک جنگلی نشت سویو استانبول 
اگر در تور استانبول تمایل دارید به طبیعت زیبای پارک جنگلی نشت سویو بروید بهترین وسیله استفاده خودروی شخصی است در غیر این صورت شما می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده نمایید.

اگر با خودروی خود می‌خواهید به پارک جنگلی نشت سویو استانبول بروید بهتر است از گوگل مپ کمک بگیرید و با استفاده از علائم و تابلوها به پارک برسید درصورتی‌که با استفاده از اتوبوس می‌خواهید به پارک جنگلی سفر کنید.

در منطقه شمالی شهر استانبول در محله Haciosman با اتوبوس‌های خط ۴۲ M به Bahçeköy بروید و یا در محله Levent Buyukdere Caddesi با اتوبوس خط ۴۲ HM به شهرک Bahcekoy رفته و در آنجا با تاکسی‌هایی که به پارک جنگلی نشت سویو می‌روند به جنگل مذکور خواهید رسید. همچنین می‌توانید در تور استانبول از تورهایی که در اواخر هفته‌ها در میدان تقسیم برای این چارک جنگلی وجود دارد برای سفر به این محل استفاده نمایید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی نشت سویو استانبول 

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =