خیابان لاله لی استانبول

خیابان لاله لی استانبول

خیابان لاله لی یکی از خیابان های قدیمی و شلوغ استانبول است که در قسمت اروپایی در محله فاتیح واقع‌شده است.

خیابان لاله لی جز قدیمی‌ترین و همچنین شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول می‌باشد، علت شلوغ بودن این خیابان وجود مغازه‌ی های عمده‌فروش و ارزان‌فروش و هم‌چنین اقامتگاه‌ها و هتل‌های ارزان‌قیمت می‌باشد.

خیابان لاله لی مکانی مناسب و ارزان‌قیمت برای خرید

هنگام سفر به استانبول برای خرید عمده و ارزان خیابان لاله لی پیشنهاد می‌شود و اگر با خانواده به استانبول سفر می‌کنید اقامت در هتل‌های این خیابان توصیه نمی‌شود، زیرا که کیفیت برخی هتل‌ها در این خیابان و همچنین کیفیت برخی غذاخوری‌ها و رستوران‌ها در خیابان لاله لی پایین می‌باشد و مناسب اقامت برای خانواده‌ها نمی‌باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های آن زیاد پهن نبودن این خیابان و نزدیک بودن مغازه‌های آن به هم بوده که از مکان‌های موجود در این خیابان بیشتر اطلاعات کسب می‌کنید.

مکان‌های موجود در خیابان لاله لی
خیابان لاله لی پر از مغازه‌های عمده‌فروش بوده که اجناس را به‌صورت تک و خورده نمی‌فروشند. تعداد مرکز خریدها و مغازه‌ها به‌قدری زیاد می‌باشند که این خیابان را به خیابانی بسیار شلوغ تبدیل کرده است.

هتل‌هایی در این خیابان هم وجود دارند که می‌توان به هتل اورال، هتل دمبا، هتل سرا، هتل گرند مادرید و هتل‌های بسیاری اشاره کرد که اقامت در این هتل‌ها نسبت به سایر هتل‌های استانبول ارزان‌قیمت‌تر می‌باشد و برای کسانی که برای خرید عمده با تور استانبول به استانبول سفرکرده‌اند مناسب می‌باشند.

در خیابان لاله لی بین شایر حشمت و مسیح پاشا در سمت راست این خیابان علاوه بر این‌که پر از مرکز خریدهای عمده‌فروش می‌باشد مسجد مسیح پاشا نیز وجود دارد که مسجد نسبتاً شلوغی در این محدوده می‌باشد.

از غذاخوری‌ها و رستوران‌های معروفی که در خیابان لاله لی می‌توان نام برد رستوران سایت ایسکندر، رستوران حاجی بزان اوغولان، اشاره کرد که کیفیت بهتری نسبت به دیگر رستوران‌های موجود در خیابان لاله لی دارا می‌باشند و در صورت رفتن به این خیابان و خرید کردن می‌توان به این رستوران‌ها رفته و گرسنگی خود را برطرف نموده.

به‌صورت کلی خیابان لاله لی مکانی برای خرید عمده و ارزان است و معمولاً برای خرید زیاد باقیمتی مناسب به آنجا می‌روند اما برای گردشگرانی که می‌خواهند بافرهنگ خرید عمده در ترکیه آشنا شوند نیز مناسب می‌باشند.

نحوه دسترسی‌های خیابان لاله لی
خیابان لاله لی بین دو خیابان بزرگ و معروف هایریه توچاری و اوردو می‌باشد و در صورت داشتن خودرو از اوردو خروجی که به سمت راست می‌رود را رفته و داخل خیابان لاله لی می‌شوید، اما در صورت نداشتن خودرو می‌توان با استفاده از مترو در ایستگاه آکسارای پیاده شد و پیاده بعد از عبور از خیابان آکسارای وارد خیابان لاله لی شوید که در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی دارد.

همچنین ۱۰۰ متر قبل از آن در خیابان بزرگ اوردو ایستگاه اتوبوسی وجود دارد که از این طریق نیز می‌توانید به خیابان لاله لی رفته و از خرید کردن یا بازدید از این خیابان بهره‌مند شوید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی خیابان لاله لی استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =