سوغاتی‌های جزیره بیوک آدا استانبول

سوغاتی‌های جزیره بیوک آدا استانبول

جزیره بیوک آدا (Büyükada)، که معنای آن جزیره بزرگ می شود، بزرگترین جزیره از نه مجمع الجزایری است که اصطلاحا به جزایر پرنسس شهرت دارند و در استانبول ترکیه واقع شده اند. در یک روز آفتابی در استانبول، یکی از گزینه های جذاب برای گشت و گذار در این شهر، سفر با کشتی از بندرگاه آن و بازدید از جزیره زیبای بیوک آدا می باشد. زمانی که در فضای بیوک آدا قرار می گیرید، براحتی خستگی و کسالت را فراموش می کنید و با قدم زدن در اسکله تاریخی بیوک آدا، از هوای تازه و فرحبخش آن نهایت بهره را ببرید.

در کنار گشت و گذار از جزیره زیبای بیوک آدا میتوانید به خرید سوغاتی نیز برای دوستان و اطرافیان خود بپردازید، با استانبول سرا همراه شوید تا با سوغاتی های جزیره بیوک آدا استانبول آشنا شویم.

هدایای مخصوص جزیره بیوک آدا

محصولات سوغاتی جزیره بیوک آدا زیاد نیستند، اما مغازه‌های سوغات زیادی در این مکان زیبا وجود دارند. شما می­‌توانید محصولات مورد علاقه خود را از این مغازه‌ها خریداری کرده و در اختیار دوستان و خانواده خود قرار دهید یا آن‌ها را در گوشه‌ای از خانه خود به یادگار نگهداری کنید. فروشندگان سوغات بیوک آدا یا فروشندگان دوره‌گرد از اسکله زیبای این جزیره شگفت‌انگیز شروع به استقبال از شما خواهند کرد. به‌خصوص در جزیره‌ای که فرهنگ خوردن و آشامیدن در آن نهادینه‌ شده است، در هر محله آن رستوران­‌ها و کافه­‌های زیبایی یافت می‌شوند که می­‌توانید در آن‌ها خستگی در کنید.

سوغاتی‌های جزیره بیوک آدا استانبول

در جزیره بیوک آدا استانبول مغازه‌های سوغاتی فروشی بسیار قابل‌توجه هستند. در راه خانه، اگر می‌خواهید سوغاتی برای عزیزانتان بیاورید، می‌­توانید از مغازه‌های بازار در نزدیکی اسکله هدایای دستباف تهیه کنید. همچنین می‌توانید از خیابان‌­های زیبای بیوک آدا دیدن کرده و از فروشندگان محلی هدایای دستی زیبا و ارزنده­ای خریداری کنید. مخصوصاً تاج­ها، گردنبندها و زیورآلات زیبا و خاص و نیز لباس­‌ها و عتیقه‌جات با نماد بیوک آدا روی آن‌ها بهترین هدایای این جزیره زیبا خواهند بود. علاوه بر این، مغازه­‌های لباس این جزیره باعث جلب‌توجه خانم‌ها نیز می‌شوند زیرا طرح و رنگ آن‌ها بسیار متفاوت و جذاب هست.

از بیوک آدا چه بخریم؟ – هدایای بی­شمار دستباف

اگر بخواهیم به سؤالات شما در مورد خرید از بیوک آدا پاسخی واضح بدهیم، می‌توانیم لیست زیر را خدمت شما ارائه دهیم.

با این‌ حال، باید بدانید سوغاتی‌های بیوک آدا استانبول محدود به این موارد نمی­‌شوند:

  • نقاشی‌های روغنی

نقاشی‌های روغنی مدرن و زیبای بسیاری در گوشه‌کنار بیوک آدا می‌­توانید پیدا کنید که پتانسیل این را دارند که بر دیوار اتاق شما یا دوستان و عزیزانتان به‌عنوان یادگار ارزنده‌ای از بیوک آدا و سفر به استانبول آویز شوند. این نقاشی‌های خارق‌العاده و زیبا شامل موضوعاتی همچون زیبایی‌های بیوک آدا، تصاویری از زیبایی‌ها و جاذبه­‌های گردشگری استانبول، طرح‌هایی از اسکله و ساحل زیبای بیوک‌­آدا و کالسکه­‌های آن و نیز طراحی منحصربه‌فرد چهره می‌­باشند که می‌­توانید به‌دلخواه و بر اساس سلیقه شخصی خودتان از میان آن‌ها انتخاب کنید.

سوغاتی‌های جزیره بیوک آدا استانبول

  • خرت‌وپرت

از لوازم تزئینی و آنتیک گرفته تا لوازم دستی خانه و آشپزخانه یا آویزهای دیواری برای خانه و اتاق شما، خرت‌وپرت‌های زیبا و به‌دردبخور زیبایی می­‌توان در گوشه و کنار بیوک آدا پیدا کرد. با کمی گردش در این جزیره، به‌خصوص در اطراف مرکز آن‌که بازارهای اصلی در آنجا قرار دارند، می­‌توانید اشیا به‌ درد بخور زیبایی را که قابلیت تبدیل‌شدن به یک سوغاتی ارزشمند از جزیره بیوک ادا استانبول دارند را پیداکرده و تهیه کنید.

  • تزئینات درب

اگر می‌خواهید آشنایان و عزیزان شما هر بار که درب اتاق یا یخچال فریزر خود را باز می­‌کنند، با نشانی از جزیره زبای بیوک آدا و سوغاتی زیبای شما مواجه شوند، باید بدانید که بیوک آدا یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه این تزئینات دست‌ساز زیبا هست. طرح‌های این تزئینات زیبا و دست‌ساز می‌توانند شامل موارد عدیده‌ای از جمله زیبایی‌های استانبول، شگفتی‌های بیوک آدا، طرح کالسکه‌ها و اسکله، طرح کشتی‌ها و قایق‌ها و سایر موارد منحصربه‌فرد جزیره بیوک آدا و استانبول شوند.

  • تابلو­های دیواری

تابلو­های دیواری بسیاری در انواع طرح­‌ها و رنگ‌های زیبا و جذاب می­‌توان در گوشه‌ کنار بیوک آدا یافت.

  • جواهر­های ارزشمند

تا حالا به فکرتان رسیده از یک جزیره جواهرآلات بخرید؟

این می­‌تواند گزینه متفاوت و جذابی باشد! اتفاقاً باید بگوییم که جواهرات ارزنده‌ای کم‌وبیش در مغازه‌های جواهرفروشی گوشنه کار بیوک آدا یافت می‌­شوند. پس پیشنهاد می‌­کنیم این فرصت را از دست ندهید!

سوغاتی‌های جزیره بیوک آدا استانبول

  • محصولات چوبی و مسی
  • مدل‌های کوچک سازه‌های معماری
  • محصولات دریایی
  • بشقاب‌ها و منبت‌کاری‌ها
  • آویزهای دیواری و انگشترها
  • تاج‌های گل
  • دست سازه‌های نوشتاری ساخت بیوک آدا

نحوه دسترسی به جزیره بیوک آدا استانبول

دسترسی به این جزیره کار سختی نمی‌باشد و تنها از طریق قایق‌های مسافربری امکان پذیر است. قایق‌ها و کشتی‌های مسافربری از بندر بستانچی، کارتال و مال تپه که در طرف آسیایی جزیره بیوک آدا Buyukada استانبول و کاباتاش در سمت اروپایی آن قرار دارد به مقاصد خود رهسپار می‌گردند.

نقشه و موقعیت جغرافیایی جزیره بیوک آدا استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =