معرفی رستوران های گیاهی استانبول

معرفی رستوران های گیاهی استانبول

اگر گیاه‌خوار باشید، قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی شما در سفر انتخاب غذا و رستوران است. شما به دنبال غذایی هستید که بدانید در آن هیچ فاکتور جانوری‌ای وجود ندارد. اما تا چه اندازه می‌توان به رستوران‌ها اعتماد کرد؟

آیا رستورانی که انتخاب می‌کنید درباره مواد تشکیل‌دهنده غذا صداقت دارد؟ اگر غذای گیاهی برایتان سرو کند، می‌توانید مطمئن باشید که آن غذا در کنار گوشت پخته نشده است؟ آیا در تهیه نان و دسر واقعا از تخم‌مرغ استفاده نشده است و … . همه این سوال‌ها می‌تواند سفر لذت‌بخش شما را تبدیل به یک خاطره ناخوشایند کند.

اما اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشد چند رستوران گیاهی در استانبول وجود دارد که با خیال راحت می‌توانید در آن‌ها غذای کاملا گیاهی میل کنید.

رستوران هایی با غذاهای گیاهی

Zencefil : قدیمی و محبوب
رستوران Zencefil یا همان زنجفیل، از آن رستوران‌های قدیمی و محبوب استانبول است. اگر در منوی این رستوران غذاهای دریایی یا مرغ دیدید، ناامید نشوید. این جا با خیال راحت می‌توانید از منوی گیاهی غذای دلخواه‌تان را انتخاب کنید. در واقع، این رستوران هم منوی گیاهی دارد و هم منوی گوشتی. شاید بتوان زنجفیل را باکیفیت‌ترین رستوران گیاهی استانبول دانست. تمام سبزیجات این رستوران به صورت روزانه و تازه تهیه می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این رستوران منوی انگلیسی آن است. بنابراین اگر مشکل زبان دارید، زنجفیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

رستوران زنجفیل

Bi’Nevi: گیاهی‌ترین رستوران گیاهی در استانبول!
پیداکردن رستوران گیاهی در استانبول کار سختی نیست. اما پیدا کردن رستورانی که هیچ خوراکی جانوری‌ای در آن پیدا نشود تقریبا دشوار است. رستوران Bi’Nevi یکی از این رستوران‌ها است. در واقع، با یک نگاه به منو می‌توانید متوجه وسواس صاحب این رستوران در انتخاب مواد غذایی کاملا گیاهی شوید. حتی برای افرادی که رژیم بدون گلوتن و یا خام‌گیاه‌خواری دارند نیز این رستوران غذاهای ویژه‌ای در نظر گرفته است.

بی‌نوی

Tavanarasi: رستورانی گیاهی با محیطی خاص
یکی از ویژگی‌های این رستوران فضای داخلی گرم و صمیمی آن است. شما در این رستوران فقط یک وعده گیاهی سالم خوشمزه نخواهید داشت. لذت بردن از محیط اطراف‌تان نیز بخشی از این تجربه به یاد ماندنی است. Tavanarasi در طبقه بالایی یک خانه احداث شده است و برای کسانی که تا به حال به آن نرفته‌اند همین موقعیت بالای آن جذاب خواهد بود. این رستوران بیش از آن که یک رستوران گیاهی در استانبول باشد، یادآور محیط روستایی اطراف استانبول است. شما حتما باید میز‌تان را در این رستوران رزرو کنید؛ چرا که شب‌ها ازدحام مشتریان بسیار زیاد است و احتمالا نتوانید سفارش غذا بدهید.

تواناراسی

Parsifal: ساده و ارزان
Parsifal نام یک رستوران گیاهی در استانبول بوده که در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است. اگر اهل تجملات هستید این رستوران به درد شما نمی‌خورد. در واقع، Parsifal به شما یک وعده غذای معمولی و البته ارزان پیشنهاد می‌کند نه چیزی بیش‌تر از آن. این رستوران تا پیش از این، هم برای شام و هم برای ناهار غذا سرو می‌کرد. اما به تازگی بعدازظهر به بعد تعطیل می‌کند. بنابراین قبل از رفتن به این رستوران از باز بودن آن مطمئن شوید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

رستوران ایرانی شاندیز استانبول

رستوران ایرانی شاندیز استانبول رستوران شاندیز (Shandiz Istanbul) یکی از رستوران های ایرانی در منطقه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =