پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

موزه ساکیپ سابانجی استانبول

موزه ساکیپ سابانجی استانبول

موزه سابانجی استانبول (sakip sabanci) یکی از موزه‌های استانبول بوده که در یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر استانبول به نام امیرگان و در نزدیکی تنگه بسفر واقع شده است. ساختمان کنونی موزه سابانجی استانبول در سال ۱۹۲۵ توسط شاهزاده محمد علی حسن از خاندان هیدیف مصری و توسط معماری ایتالیایی به نام ادوارد دناری طراحی و ساخته شده است. این ویلا برای سال‌های طولانی محل اقامت تابستانی خانواده هیدیف بوده است.

موزه سابانجی استانبول   

در سال ۱۹۵۱ این بنا توسط شخص حقی عمر سابانجی خریداری گشت و با مجسمه اسبی که ساخت مجسمه ساز فرانسوی لوییس دوماس بود و در همان سال خریداری و در باغ ویلا نصیب گشته بود، شناخته می‌شد.

موزه سابانجی استانبول

موزه سابانجی استانبول
پس از مرگ حقی عمر خاندان بزرگ سابانجی سالهای متمادی از این ویلا استفاده نمودند و آثار بزرگی توسط این خانواده در این خانه بر جای ماند از جمله نقاشی‌ها و آثار خوشنویسی ساکیب سابانجی به علاوه لوازم و اشیاء عتیقه به جا مانده در خانه. در نهایت این ویلا در سال ۱۹۹۸ به موزه مبدل گشت و در سال ۲۰۰۲ با ایجاد تغییرات و بخش‌های جدید به آن رسماً گشوده شد و در سال ۲۰۰۵ به سطح استانداردهای بین المللی ارتقا یافت.

موزه سابانجی استانبول

نحوه دسترسی به موزه سابانجی استانبول 
موزه سابانجی استانبول sakip sabanci در منطقه امیرگان استانبول واقع است و بهترین روش برای رسیدن به موزه سابانجی استانبول استفاده تاز خطوط تراموا و پیاده شدن در ایستگاه سینارالتی است. در صورتی که با خودرو شخصی به این موزه می‌آیید مشکل جای پارک نخواهید داشت چرا که در نزدیکی موزه سابانجی استانبول پارکینگ‌های عمومی از جمله پارکینگ بزرگ امیرگان قرار دارد.

موزه سابانجی استانبول

موزه سابانجی استانبول در تمام ایام هفته به جز روزهای دوشنبه به رو عموم گردشگران باز بوده و بازدید از آن در ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر برای علاقه مندان آزاد می‌باشد. در روزهای جمعه نیز بازدید از موزه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ رایگان است. در ساعات میانی روز این موزه بسیار شلوغ خواهد بود بنابراین بهتر است در صورت تمایل برای بازدید از آن، در ساعات ابتدایی بازگشایی آن مراجعه نمایید.

در نزدیکی موزه سابانجی استانبول رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل برای صرف غذاهای ترکی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه ساکیپ سابانجی استانبول

 

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =