چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

موزه مادام توسو استانبول

موزه مادام توسو استانبول

مادام توسو نام موزهٔ مشهوری در شهر لندن است،در این موزه تندیس‌های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز، ساخته و نگهداری می‌شود. موزه‌ های «مادام توسو» یکی از دیدنی‌های شهرهای مهم جهان است.

تندیس‌ های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه‌ اند که حیرت بازدید کنندگان را بر می‌انگیزند. این شباهت ها به قدری زیاد است که بازدید کنندگان محو تماشا و عکس سلفی گرفتن با این مجسمه ها میشوند. این موزه در شهرهای آمستردام، برلین، لاس‌وگاس، نیویورک، هنگ کنگ، شانگهای، استانبول، سنگاپور و واشنگتن دی‌سی شعبه دارد و مردم در سراسر جهان از این موزه بازدید می کنند.

موزه مادام توسو استانبول هم مثل باقی موزه های مادام توسو دارای تندیس هنرمندان بازیگران و سلبریتی هاست.

از معروفترین هنرمندان موسیقی که تندیس اونها در این موزه وجود داره میشه به مدونا، ریحانا، بیانسه، جاستین بیبر و لیدی گاگا در کنار برخی از هنرمندان ترک نام برد که مجال معرفی اونها نیست.

تندیس مومی سلبریتی های هالیوود و ترک رو از نزدیک می ببینید. افرادی مثل برد پیت، آنجلینا جولی، لئوناردو دیکاپریو، جانی دپ، جولیا رابرت، برن سات، کیوانچ تاتلیتوع و تولگا تویچ هم بازیگرهای معروف ترک هستند که دارای تندیس در این موزه هستند.

تندیس خود مادام توسو در کنار افراد مشهوری مثل آلبرت انیشتین، مونا لیزا، لئوناردو داوینچی، موتزارت و استیو جابز در کنار آتاتورک و افراد مشهور و تاریخی کشور ترکیه دور هم جمع شده اند.

بخشی مخصوص دوستاران ورزش می باشد و تندیسی از معروف ترین ورزشکاران جهان و ترک را در بر می گیرد. افرادی همچون لیونل مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوآ در کنار ورزشکاران ترک در این بخش گردهم آمده اند.

شرایط استفاده:

افراد ۳ الی ۱۴ سال می توانند از بلیط کودکان استفاده کنند.

کودکان زیر ۳ سال رایگان می باشند.

نحوه دسترسی به موزه مادام توسو استانبول
موزه مادام توسو استانبول در منطقه بی اغلو و در خیابان استقلال (میدان تکسیم) شهر استانبول قرار دارد. بهترین روش برای رسیدن به این موزه استفاده از اتوبوس‌های شهری و یا خطوط تراموا و پیاده شدن در ایستگاه آقا کامی است.
در نزدیکی موزه مادام توسو استانبول مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها مراجعه نموده و ساعاتی را همراه دوستان و خانواده سپری کنید و یا به خرید سوغاتی بپردازید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه مادام توسو استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نه =