همه چیز در مورد بانک زراعت ترکیه

همه چیز در مورد بانک زراعت ترکیه

بانک زراعت ترکیه

زراعت بانک ترکیه در سال های اخیر توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. این به این دلیل است که به دلیل قوانین جدید بانکداری کشور ترکیه و با توجه به مجوزی که زراعت بانک ترکیه از بانک مرکزی ترکیه اخذ کرده است، توانسته است نسبت به افتتاح حساب ایرانیان در ترکیه و در این بانک اقدام نماید. بانک های ترکیه که در میان آنها زراعت بانک نیز قرار دارد موظف هستند که از قوانین بانکداری ترکیه تبعیت نمایند و همچنین افتتاح حساب شهروندان کشورهای دیگر در ترکیه نیز مشمول همین شرایط و قوانین می باشد. بر اساس قوانین بانک مرکزی فقط دو بانک در ترکیه مجوز دارند که نسبت به افتتاح حساب شهروندان کشورهای دیگر اقدام نمایند که یکی از این بانک ها که از بانک مرکزی مجوز دارد زراعت بانک ترکیه(Ziraat Bankası) می باشد.

Ziraat Bank نیز کار را برای ایرانیان ساده کرده و مشکلی با پاسپورت ایرانی ندارد. ایرانیان مقیم ترکیه می‌توانند به سادگی و با استفاده از پاسپورت، کارت اقامت در ترکیه و شماره مالیاتی خود، در زراعت بانک اقدام به افتتاح حساب کنند.

زارعت بانک ترکیه، به ترکی (türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası)، یک بانک دولتی می باشد که در سال ۱۸۶۳ تاسیس گردید.

زراعت بانک ترکیه

تاریخچه بانک

تاسیس بانک زراعت ترکیه
در دوره امپراطوری عثمانی و طی نیمه نخست قرن 19 میلادی، بانک های خارجی فعالیت خود را با بهره گیری از روش بانکداری غربی در تجارت و تامین مالی، در قلمرو خاک این کشور آغاز کردند. در آن زمان به دلیل عدم وجود سرمایه کافی جهت تاسیس بانکی با ویژگی های ملی میهنی، امکان بحث در رابطه با وجود یک بانک ملی به عنوان ابزاری برای ساخت منابع، ممکن نبود.

آن بخش از مردم که بیش از سایرین از نبودن یک بانک ملی رنج می بردند، غالبا کشاورزانی بودند که به عنوان بخش اعظم نیروی کار یعنی کارگر، فعالیت می کردند. لذا، بخش کشاورزی کاملا به حال خود رها شده بود و کشاورزان به شدت با مشکلات مالی روبرو بودند. درنتیجه این امر، آنها دائما مجبور بودند به دلیل نبودن یک ساختار مالی مشخص، از افراد خصوصی وام دریافت کنند.

وام دهندگان نیز معمولا افرادی ثروتمندی بودند که در کنار زمینه تجاری خود، به فعالیت های تجاری دیگری چون: داد و ستد، صادرات، واسطه، دلال محصولات کشاورزی و…، مشغول بودند. چنین وام های خصوصی ای، صراف (Usurer) یا بنگاه رهنی (Pawnbroker)، نامیده می شدند.

ایده مداخله دولت در امر وام دهی به کشاورزان جهت رهایی از مشکلات و حقوق پایمال شده آنها، نهایتا جای خود را در روزنامه های آن زمان و نیز محافل رسمی باز کرد. «میتات پاشا» والی آن زمان شهر نیس در یوگوسلاوی که تحت حکومت امپراطوری عثمانی بود، و پیش از این توانسته بود به موفقیت هایی در زمینه های مختلف دست پیدا کند، از نزدیک شاهد شرایط سخت کشاورزان بود. در پی بررسی های وی، میتات پاشا نتیجه گرفت وجود یک نهاد مالی با کمک و حمایت دولتی، امری ضروری جهت کمک به بقای کشاورزان می باشد تا از چنگان وام دهندگان خصوصی رهایی پیدا کنند. بنابراین، در سال 1863 نهادی تحت عنوان «صندوق میهن» تاسیس و تحت حمایت دولتی و با سرپرستی خود میتات پاشا از طریق جمع آوری منابع توسط خود کشاورزان، فعالیت خود را آغاز نمود. این نوآوری به عنوان اولین نمونه بانکداری ملی و بنیان تاسیس «بانک زراعت»، در تاریخ ثبت گردید.

پیشگام در کشاورزی
با مشاهده رشد و توسعه سریع بانک زراعت در تمامی زمینه ها، این بانک توانست نقش پیشرویی را در شروع عصری جدید در صنعت کشاورزی ترکیه با تولید تراکتور ساخت ملی، توسط شرکت آمریکایی-ترکیه ای که خود بانک نیز سهامدار آن بود، ایفا کند. حمایت هایی که به منظور معرفی تراکتور و جایگزینی شیوه براشت محصول بجای استفاده از روش های سنتی، بکارگیری کود شیمیایی بجای کود طبیعی و بکارگیری بذرهای سالم و موثر برای کنترل آفات صورت گرفته بود، همگی جزو اولین قدم های پیشرفت در این مسیر به شمار می آیند؛ در این راستا، حمایت هایی نیز جهت سرمایه گذاری به منظور بهبود مزارع و آبیاری آنها صورت گرفت. همچنین، اعتبارات تخصیص داده شده در بخش پرورش میوه، به اطمینان از فروش و صادرات گونه های مختلف آن کمک بسیاری کرده است.

ایجاد منابع موردنیاز برای تعاونی ها درنتیجه سازماندهی کشاورزان از طریق تسهیلات بانکی، موجب بهبود مراتع، توسعه دامپروری و تولید محصولات لبنی و صنایع وابسته از طریق کمک های لازم و واردات دام هایی برای پرورش، گردید. ارائه وام های تشویقی در حوزه های مختلف از زنبورداری گرفته تا پرورش کرم ابریشم، همه توسط تسهیلات بانک زراعت انجام شده اند.

حمایت های مالی صورت گرفته از تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی داخلی، برای روستاییان بسیار ضروری می باشد. به این ترتیب به لطف تسهیلات اعتباری ارزان، ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرنی که در مزارع دولتی مورد استفاده قرار می گیرند، در مزارع خصوصی نیز در دسترس و به سرعت گسترش خواهند یافت. این امر منجرب به افزایش تولید شده و مزارع قابل کشت، دوباره آماده بهره برداری شده و به کشاورزان امکان برداشت دوباره محصول را خواهد داد.

بانک زراعت که خدماتش را جهت مقبولیت بیشتر نزد عموم مردم و تمامی بخش ها افزایش داده، همچنان به تداوم توسعه عملیات خود با هدف افزایش ارزش کشور، ادامه خواهد داد. بانک زراعت که در سال 1863 به عنوان یک صندوق خیریه ساده تاسیس شده بود، با گذشت زمان و پیشترفت های بزرگی که داشته، توسعه پیدا کرده و امروز از جمله دارایی های باارزش کشور ترکیه به شمار می آید.

  بانک زراعت ترکیه

  • بانک زراعت در عصر حاضر

فراتر از یک بانک
امروزه بانک زراعت همانند گذشته، همچنان به شکل دهی بخش بانکی ترکیه ادامه می دهد. ما همیشه بواسطه: سیستم های ATM، شعبه های اینترنتی، مراکز تماس، تلفن، موبایل بانک و سایر روش های دیگر، در کنار مشتریانمان می باشیم. همچنین، ما آرزوهایی فراتر از مرزهای کشورمان را از طریق ارائه خدمات گسترده بین المللی بواسطه بانک های ترکیه ای که خدماتشان را در نقاط متعددی از جهان ارائه می کنند، داریم.

محصولات و شبکه خدمات گسترده
ما خدماتمان را در حوزه های: سیستم پرداختی، اعتبارات، بررسی و سرمایه گذاری از طریق طیف گسترده ای از محصولات، ارائه می کنیم. بانک زراعت با شرایطی ایده آل و قیمت های متنوع، بهترین محصولات را به شما پیشنهاد می کند. ما از مشتریان خود بواسطه فراهم آوردن شرایط سودآور، پیشرفت های دوره ای و فعالیت های اطلاع رسانی، حمایت می کنیم.

با تنوع بی شمار محصولات و خدمات بانک زراعت، ساختار مشارکتی با شرکا، دانش و تجربه بی مانند از بازار، منابع انسانی و ساختار قدرتمند مالی، ما انرژی و انگیزه لازم جهت پیشرفت و روند رو به جلوی بانکی خود را همچنان تولید می کنیم.

  • پیام مدیریت

ذی نفعان محترم،

بانک ما موفق به دستیابی به اعتباری در حدود نیم تریلیون TL دست پیدا کرده که شامل اعتبارات غیرنقدی نیز می گردد. ما همچنان به تلاش هایمان جهت فراهم آوردن حمایت های مالی موثر در حوزه های گسترده مالی مورد نیاز تمامی صنایع بویژه کشاورزی، شرکت های کوچک و بزرگی که به سختی به منابع مالی و اختصاصی دسترسی دارند، ادامه خواهیم داد.

  •  چشم انداز و ماموریت

چشم انداز ما
چشم انداز ما تبدیل شدن به یک بانک جهانی، قابل احترام و دارای ارزش بالای تجاری است؛ بانکی که خدمات گسترده و قابل اطمینانی را در هر نقطه از ترکیه و جهان با همان کیفیت ارائه می دهد؛ بانکی که منابع انسانی را به عنوان ارزشمندترین دارایی خود می بیند؛ بانکی که در همان مسیر سودآور خود که ریشه در گذشته اش دارد، همچنان تفاوت و ارزش ایجاد می کند؛ بانکی که در هر سطح و خدماتی، تعهداتی بیشتر از یک بانک را به عنوان الگو برای رقیبانش ارائه می دهد.

ماموریت ما
ماموریت ما تبدیل شدن به بانکی است که احتیاجات و توقعات مشتریانش را درک کرده و بواسطه ارائه بهترین پیشنهادات به آنها، راه حل و توصیه های بارارزشی را از مناسب ترین مسیرها در اختیارشان قرار می دهد؛ بانکی که برای هر بخش کوچکی از جامعه، محصولات و خدمات گسترده ای را از طریق شبکه وسیع شعبات خود و مسیرهای جایگزین متعدد، با سریع ترین و موثرترین شیوه ارائه می دهد؛ بانکی که با شناخت ارزش های اخلاقی و مسئولیت اجتماعی خود، با سودآوری و بهره وری در سطح استانداردهای جهانی فعالیت می کند؛ بانکی که رضایت مشتریانش را از هرچیز دیگری بسیار مهمتر می داند.

بانک زراعت ترکیه

استراتژی بانک زراعت ترکیه
بانکداری برای همه

  • به عنوان یک «بانک اخلاق مدار» که حس رضایت و خوشحالی اش را از رضایت مشتریانش کسب می کند
  • ارائه خدمات در تمام نقاط جهان با همان کیفیت در سطح جهانی
  • مدیریت موثرتر بودجه کشاورزی بویژه صنعت کشاورزی
  • اطمینان از پرورش محصولات ارگانیک در شبکه پخش محلی و جهان

بانکداری موثر

  • اطمینان از بهینه سازی توزیع سهم در سهام مشتری بانک
  • فعالانه در تلاش برای مدیریت کیفیت از طریق فرآیندهای موثر اعتباری
  • اطمینان از مدیریت موثر تجارت و هزینه ها

نقش جهانی

  • دستیابی به رشد سریع در سهم تجارت خارجی از بخش معاملات
  • فراهم آوردن شرایط افزایش ارزش مشتریان در سطح جهان
  • یکپارچگی موثر با ساختار مالی جهان
  • حضور در بازارهای: شمال آفریقا، خاورمیانه، حوزه خلیج و خاور دور

معرفی ایش بانک ترکیه

شعب، بانک ها و شرکت های وابسته داخلی و خارجی
شما می توانید جهت مشاهده فهرست، آدرس و راه های ارتباطی با هر یک از شعب، بانک ها و شرکت های وابسته داخلی و خارجی، به لینک های زیر مراجعه کنید:

طی سال های اخیر، رشد اعتبار بانک زراعت از رشد سریع تری نسبت به صنعت در سال 2018 برخوردار بوده است. این بانک همچنان به ایفای نقش پیشگام خود در بسیاری از بخش های صنعت از طریق ساختار ترازنامه خود که دربرگیرنده 70% از مجموع اعتبار نقدی ترازنامه کل (بالغ بر نیم تریلیون TL)، می باشد، ادامه خواهد داد.

بانک زراعت به عنوان بانکی با گسترده ترین شبکه خدمات که بالغ بر 1,773 شعبه و 7,155 دستگاه ATM می باشد، بطور موثری نیازهای مشتریانش را در سراسر جهان برآورده می کند. ما با همکاری 5 بانک دولتی، مبتکر استفاده رایگان از ATMهای مرتبط را آغاز کردیم و گامی بزرگ در جهت استفاده کارآمدتر از شبکه ATM را برداشتیم. بانک زراعت در حال سرمایه گذاری جهت توسعه بانکداری دیجیتالی در کنار افزایش کارآیی آن نیز می باشد.

بانک زراعت ترکیه

خدمات شبانه روزی زراعت بانک ترکیه
با شماره تلفن های ۴۴۴۰۰۰ و ۰۸۵۰۲۲۰۰۰۰۰ تمام معاملات بانکی خودتون رو در این بانک بدون تکیه بر زمان و مکان در ۷ روز ۲۴ ساعته می توانید انجام دهید. به همین منظور شما می توانید از شعبه خودتان درخواست رمز همراه بانک رو داشته باشید تا با گرفتن آن بتوانید از این سرویس بهره مند گردید. در صورتی که از خدمات بانکداری اینترنتی استفاده می کنید، می توانید درخواست خود را از بخش اینترنت به بانک ارایه دهید.

شعبات بین المللی بانک زراعت
بانک زراعت ترکیه، علاوه بر داخل کشور شعبات دیگری را نیز در خارج از ترکیه دارد. در زیر سعی شده است به آنها اشاره گردد.

  • شعبه بلغارستان
  • شعبه بغداد در عراق
  • شعبه اربیل عراق
  • شعبات جمهوری ترک قبرس شمالی
  • شعبات عربستان
  • شعبه ایران
  • شعبه بحرین
  • و …

زمینه فعالیت های زراعت بانک

  • بانکداری اختصاصی
  • بانکداری خرد
  • بانکداری شرکتی
  • بانکداری سرمایه گذاری
  • مدیریت سرمایه گذاری
  • وام مسکن

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک

  • مدیریت حساب به صورت آنلاین حتی خارج از کشور ترکیه
  • دریافت وجه از کشورهای دیگر در حساب شما در ترکیه
  • دریافت ویزا کارت به نام شخص متقاضی
  • دریافت مستر کارت به نام شخص متقاضی
  • افتتاح حساب سپرده گذاری لیر جهت دریافت سود
  • افتتاح حساب یورو
  • افتتاح حساب دلار
  • افتتاح حساب لیر
  • اتصال زراعت بانک ترکیه به سیستم بانکداری جهانی
  • خرید اینترنتی از سایت ها

از طریق افتتاح حساب در بانک های ترکیه شما می توانید از طریق صرافی های داخل کشور در هر زمانی که بخواهید به حساب خود پول واریز نمایید و در نهایت نیز می توانید از طریق کارت عابر بانک خود به صورت نقدی پول دریافت کنید و یا پول جابه جا نمایید.

بانک زراعت ترکیه

افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه
برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه حضور خود شخص در مرحله اول الزامی می باشد. این بدین معنی می باشد که هیچ موسسه ای بدون حضور خود فرد قادر نیست که برای افتتاح حساب اقدام نماید. همچنین بر اساس قوانین بانک مرکزی اقامت شخص در ترکیه باید وجود داشته باشد. البته که هیچ نوع تفاوتی بین اقامت توریستی، کاری و یا تحصیلی وجود ندارد. در برخی مواقع موسسات می توانند بدون داشتن اقامت نیز حساب بانکی برای فرد افتتاح نمایند.

برای افتتاح حساب در این بانک جهت اتباع کشورهای دیگر لازم است که در ابتدا به اداره مالیاتی مراجعه نمایید و شماره مالیاتی را با دادن آدرس محل اقامت دریافت نمایید. (آدرس محل اقامت می تواند آدرس هتل شما باشد) سپس با به همراه داشتن اصل پاسپورت، شماره مالیاتی، و مبلغی به میانگین ۱۰ هزار لیر به بانک مراجعه نمایید. باید در نظر داشته باشید که اگر حساب بانکی شما فعال نباشد بانک زراعت ترکیه هر ۶ ماه یکبار مبلغی را برای نگهداشت حساب از شما کسر خواهد نمود.

چرا زراعت بانک ترکیه را انتخاب نماییم؟
علاوه بر مزایایی که در بالا نیز ذکر گردید این بانک بیش از ۱۰۰۰ شعبه در داخل خاک ترکیه دارد و علاوه بر آن دارای شعبات متعدد بین المللی نیز می باشد. دفتر مرکزی این بانک در استانبول و در محله بشیکتاش واقع شده است.

جدای از این کارت های این بانک یکی از معتبرترین کارت های بانکی در ترکیه به حساب می آید. زیرا شما با در دست داشتن این کارت در تمام دنیا می توانید خرید کنید و یا آنلاین سفارش دهید و حتی از عابر بانک ها پول دریافت کنید. اقدام به رزرو تورهای مسافرتی و هتل نمایید.

از همه مم تر این بانک دارای پشتیبانی شبانه روزی در طی ۷ روز هفته می باشد. و علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز به مشتریان خود خدمات ارایه می دهد.

درباره‌ی عرفان

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =