کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

 

مرتبه بازنگری این مطلب: 2 تاریخ بازنگری این مطلب: 97/12/20

کلیسای سنت آنتونی در خیابان استقلال و در ناحیه «بی‌اوغلو» استانبول قرار دارد.

کلیسای کاتولیک «آنتونیو دی پادوا» یا «سنت آنتوان»، دارای تالاری بزرگ و طویل است که روزگاری در دوره‌ی امپراطوری روم، بزرگترین کلیسای کاتولیک استانبول بوده است.

ساختمان اولیه‌ی این بنای زیبا، ابتدا در سال ۱۷۲۵ بوسیله‌ی جامعه ایتالیایی ساکن شهر بنا شد، ولی در سال‌های اولیه قرن بیستم یعنی سالهای ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲ به جهت ساخت دوباره تخریب شده و بنای فعلی جایگزین بنای اولیه گشت. سبک معماری این کلیسا «نئوگوتیک» است که توسط مهندسی ایتالیایی طراحی شده است.

از نکات قابل ذکر این کلیسا، حضور پاپ ژان بیست و سوم (رهبر واتیکان از سال ۱۹۵۸ تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۳) به عنوان سفیر رسمی واتیکان در این کلیسا به مدت ۱۰ سال، پیش از انتخاب به عنوان پاپ، اشاره نمود. وی که زاده ایتالیا بوده است، به سبب عشق و علاقه به ترکیه و شهر استانبول به «پاپ ترک» نیز معروف شده است.

 

معماری کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول
نمای بیرونی این کلیسا با اجرهای سرخ‌رنگ بسیار زیبایی ساخته‌شده و به‌جز ورودی اصلی دارای ۳ ورودی می‌باشد که هم‌اکنون تنها ورودی اصلی باز می‌باشد. پنجره‌های دایره‌ای شکل با قابی سفید و شیشه‌های رنگی جلوه بسیار زیبایی به ساختمان کلیسا بخشیده. نقاشی‌هایی از مسیح و مریم مقدس بر بالای درب‌ها ورودی مشاهده می‌شود. در داخل حیات کلیسای سنت آنتونی پادوا می‌توانید مجسمه‌ای از سنت آنتوان که بر روی سنگ بناشده را مشاهده کنید.

این مجسمه رد سال ۲۰۰۳ و زمانی که پاپ یوحنا به استانبول و کلیسای سنت آنتونی پادوا سفر کرد ساخته شد. در داخل کلیسا نیز شاهد نورپردازی جذابی که توسط شیشه‌ها و نور آفتاب به وجود آمده خواهید بود.
کف این کلیسا نیز با سنگ‌های بسیار زیبایی پوشیده شده است. در داخل ساختمان شاهد مجسمه‌های باستانی چوبی و همچنین موزاییک‌هایی قدیمی و زیبا هستید.

نحوه دسترسی به کلیسای سنت آنتونی پادوا

همان‌طور که گفته شد این کلیسا در خیابان استقلال واقع‌شده است. ابتدای این خیابان در میدان تکسیم می‌باشد. شما می‌توانید در میدان تکسیم پیاده شده و پس از پیاده‌روی در حدود ۳ دقیقه کلیسای سنت آنتونی پادوا را در سمت چپ خود می‌بینید. با توجه به اینکه این کلیسا در خیابان استقلال قرارگرفته شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و در حین خرید سری به کلیسای سنت آنتونی پادوا زده و پس‌ازآن از کافه و رستوران‌هایی که در اطراف این کلیسا قرارگرفته بهره‌مند شوید و یک روز مفید را در تور استانبول خود رقم بزنید.

گالری عکس کلیسای سنت آنتونی پادوا استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی کلیسای سنت آنتونی پادوا در استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =