بهترین رستوران های منطقه تکسیم استانبول

بهترین رستوران های منطقه تکسیم استانبول

رستوران های منطقه تکسیم

یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مناطق استانبول منطقه تکسیم است که نقطه شروع خیابان مشهور و توریستی استقلال است. در این مطلب می خواهیم بهترین رستوران های منطقه تکسیم استانبول را به شما معرفی کنیم که خوشمزه ترین غذاهای ترکی و بین المللی را به مشتریان ارائه می کنند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در خیابان استقلال یا بازدید از جاذبه های تاریخی منطقه سلطان احمد و محله فاتیح به منطقه تکسیم رسیدید می توانید خوشمزه ترین غذاها را در این رستوران ها نوش جان کنید.

گزلمه نام یکی از نان های سنتی ترکی است که در رستوران های استانبول معمولا جلو چشم مشتری و با دست تهیه می شود. رستوران اوتانتیک یکی از بهترین رستوران های منطقه تکسیم است که تخصص طبخ و ارائه انواع نان گزلمه و سایر غذاهای سنتی ترکی است. قیمت های این رستوران مقرون به صرفه و مناسب هستند و غذاها در فضای اصیل و سنتی ترکی به مشتریان ارائه می شود. بره کباب این رستوران زبانزد خاص و عام است و با بافت ترد و آبداری که دارد طرفداران زیادی دارد. برخی از بهترین و معروف ترین دسرهای ترکی مثل گولاچ که با شیر و گلاب و انار تهیه می شود هم در این رستوران سرو می شود.

   

آدرس:  Asmalı Mescit Mh., İstiklal Cd

رستوران ۳۶۰ | ۳۶۰ Istanbul

این رستوران در ارتفاع و روی پشت بام قرار گرفته و با دیوارهای شیشه ای و چشم انداز ۳۶۰ درجه به شهر استانبول احساس شناور بودن در هوا را به شما می دهد. منوی این رستوران ترکیبی از آشپزی ترکی، مدیترانه ای، هندی و ایتالیایی است و با پیش غذاها و دسرهای خوشمزه و نوشیدنی های دلچسب و گوارا یکی از بهترین رستوران های منطقه تکسیم به حساب می آید. در برخی شب ها اجرای زنده موسیقی هم در این رستوران برگزار می شود که بر هیجان و شادی رستوران اضافه می کند. علاوه بر غذا، مشتریان می توانند از بین طیف متنوع نوشیدنی های دلپسب و گوارا به دلخواه انتخاب کنند و از طعم نوشیدنی های سنتی هندی لذت ببرید. البته حتی اگر تنها برای امتحان کردن نوشیدنی ها و لذت بردن از منظره ۳۶۰ درجه به این رستوران رفته باشید هم مطمئنیم برای صرف غذا هم منتظر خواهید ماند.

آدرس: Tomtom Mh. İstiklal Cad. Mısır

رستوران هاوس کافه | The House Café

رستوران هاوس کافه در آپارتمان های تاریخی میسیر قرار گرفته و با سبک و استایل غربی و شیکی که دارد یکی از بهترین رستوران های منطقه تکسیم به شمار می رود. نورپردازی زیبا و روشن، فضای وسیع رستوران و موسیقی دلنواز و ملایمی که در فضا پخش می شود مکانی دوست داشتنی برای غذا خوردن به وجود می آورد. سرآشپز این رستوران در یکی از بهترین مدرسه های آشپزی ایتالیا آموزش دیده و بهترین سرویس و غذا را با طراحی و تزیینی هنرمندانه به مشتریان ارائه می کند. یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای این رستوران سالمونی گریل شده با سبزیجات است که در کنار بیبی اسفناج، سیب زمینی، آویشن، رزماری و … سرو می شود. از آن جا که این رستوران در نزدیکی بازار ماهی فروشان و تنگه بسفر است کیفیت و تازگی ماهی های این رستوران تضمین شده است و می توانید با خیال راحت از طعم لذیذ و ترد ماهی لذت ببرید.

آدرس: Istiklal Caddesi Misir Apt K:8, Beyoglu, Istanbul

رستوران فاروس | Faros

یکی دیگر از بهترین رستوران های منطقه تقسیم استانبول، رستوران فاروس است که در زمینه غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای تخصص دارد. همچنین این رستوران به خاطر بوفه صبحانه و سرو صبحانه در تمام طول روز شهرت دارد و افراد زیادی این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب می کنند. سوکوک یا سوسیس ترکی با طعم لذیذ و مطبوعش در بسیاری از غذاهای منو حضور پررنگی دارد. همچنین گزینه های گیاهی و غذاهای کاملا گیاهی هم در منوی رستوران وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. از این رستوران می توانید چشم انداز شلوغ و پرازدحام میدان تکسیم را تماشا کنید و از غذایتان لذت ببرید.

آدرس: Cumhuriyet Caddesi | No:31 | A Elmadag / TAKSİM, Istanbul

رستوران دریایی الئوس | Eleos Fish Restaurant

الئوس گوهری پنهان در طبقه دوم یک ساختمان تاریخی در نزدیکی تونل قدیمی استانبول (بین بیو اوغلو و استقلال) است که شاید خیلی از توریست ها از وجود آن بی خبر باشند. این رستوران یونانی یکی از بهترین رستوران های منطقه تقسیم استانبول است و با ارائه نوشیدنی ها و غذاهای سنتی یونانی و مدیترانه ای محبوبیت زیادی پیدا کرده است. رستوران دریایی الئوس فضایی دنج و دوست داشتنی دارد و با چشم انداز بسفر مکانی ایده آل برای غذا خوردن در اختیار شما قرار می دهد. این رستوران یکی از بهترین رستوران های منطقه تقسیم برای امتحان کردن انواع غذای دریایی و ماهی است.

آدرس: stiklal Cad. Hidival Palas No:231 K:2 Beyoglu Merkez, Istanbul

رستوران چانگا | Changa

رستوران چانگا به عنوان برنده مسابقه طراحی کاغذ دیواری برای رستوران فضایی بسیار دلباز و زیبا دارد که در خانه ای تاریخی و ۱۰۰ ساله ساخته شده است. سرآشپز مشهور و مجرب بین المللی، پیتر گوردون مشاور و ناظر اصلی آشپزخانه رستوران از زمان تاسیس بوده است. سقف و دیوارهای شیشه ای به مشتریان اجازه می دهد تا محوطه آشپزخانه و سرآشپز را در حین غذا درست کردن تماشا کنند. رستوران چانگا بخشی را به نمایشگاه آثار هنری هنرمندان ترک اختصاص داده است که بر جذابیت این مکان اضافه کرده است. یکی از بهترین و محبوب ترین غذاهای این رستوران غذایی به نام کنگر است که در واقع صدف خوراکی اسپانیایی است که با سبزیجات مختلف تزیین شده است. به عنوان دسر هم می توانید قهوه ترک را با بستنی و بیسکوییت سفارش بدهید.

آدرس: Siraselviler Caddesi 47, Taksim, Istanbul

رستوران لب دریا | Leb-i-Derya

یکی دیگر از بهترین رستوران های منطقه تکسیم استانبول، رستوران لب دریاست که در یک تراس فضای باز و وسیع قرار گرفته و چشم اندازی بی نظیر به تنگه بسفر و دریا دارد. در این رستوران می توانید انواع مزه ها و پیش غذاهای ترکی را در کنار غذاهای غربی و بین المللی مثل سیب زمینی سرخ کرده، ناچو و کاجون مرغ سفارش بدهید. اکثر غذاهای این رستوران را غذاهای گوشتی مثل استیک و کباب تشکیل می دهند، بنابراین شاید این رستوران برای گیاهخواران چندان مناسب نباشد. به عنوان صبحانه و میان وعده می توانید انواع صبحانه های سنتی ترکی را همراه با نان مشهور ترکی، سیمیت، نوش جان کنید و بعد صبحانه تان را با یک فنجان قهوه ترک تکمیل کنید.

آدرس: Asmalı Mescit Mh., Tünel Myd. No:6, Turkey

رستوران مزه بای لمون تری | Meze by lemon tree

مزه بای لمون تری یک رستوران سنتی ترکی است که با دکوری مدرن و امروزی به مشتریان سرویس دهی می کند. این رستوران دنج و دوست داشتنی در کنار هتل پرا قرار گرفته و غذاهای اصیل و سنتی ترکی را با خلاقیتی مدرن به شما ارائه می کند. منوی این رستوران بسیار متنوع است و پیشخدمت ها مشتاقانه آماده کمک و راهنمایی به مشتریان در انتخاب غذاها هستند. یکی از جالب ترین مزه ها و پیش غذاهای ترکی سامان باییلدی است که در واقع فلفل شیرین سرخ شده است که داخلش با پنیر، پسته و پیاز پر شده است. موسیقی سنتی ترکی هنگام غذا خوردن در فضا پخش می شود که بر صمیمیت و جذابیت این رستوران اضافه می کند.

آدرس: Asmalımescit Mahallesi Meşrutiyet Caddesi 83/B, Beyoğlu

منبع:theculturetrip.com

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم کباب لقمه ترکیه، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − سه =