معرفی جاذبه های دیدنی باشاک شهیر استانبول

معرفی جاذبه های دیدنی باشاک شهیر استانبول

محله باشاک شهیر استانبول (Başakşehir)، در بخش اروپایی استانبول و ناحیه مرمره قرار داشته و دارای آب و هوای بسیار خوب می‌باشد. این محله در قسمت شمال غربی این شهر قرار گرفته است. این محله توسط مناطقی مانند Eyüp, Sultangazi, Esenler, Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar, Esenyurt and Arnavutköy، احاطه شده است. لازم به ذکر است استانبول یکی از ۳۰ مرکز شهری در ترکیه با بیش از یک شهرداری در مرز‌های شهر است. طبق آخرین سرشماری به سال ۲۰۱۲ میلادی این ناحیه ۳۱۶٬۱۷۶ نفر جمعیت دارد. این محله نیز دارای شهرداری مجزا است که زیر نظر استانداری استانبول فعالیت می‌کند.

استانبول از محله‌ها و مناطق مختلفی تشکیل شده که این شهر بزرگ و شلوغ به مرزبندی‌های متفاوتی تقسیم می‌کند. محله‌های قدیمی و معروف زیادی هستند که مطمئنا اسامی‌شان به گوشتان خورده‌ است، اما باشاک شهیر بعضا خیلی برای مسافران آشنا نیست.

باشاک شهیر محله‌ای در بخش اروپایی استانبول که در چند ساله‌ی اخیر جمعیتش آنقدر زیاد شد که ساخت و ساز‌ها در آن افزایش پیدا کرد و در نهایت با جدا شدن از دیگر نقاط استانبول، به منطقه‌ای مجزا با شهرداری مجزا بدل گشت. با استانبول سرا همراه باشید تا شما را با این منطقه آشنا کرده تا شاید در سفر با تور استانبول بخواهید از این مکان خوش آب و هوا هم دیدن کنید.

باشاک شهیر استانبول، خوش آب و هوا در بخش اروپایی شهر
موقعیت قرار گیری باشاک شهیر باعث شده جایی بسیار خوش آب و هوا باشد و با داشتن بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، محصور در بین محله‌هایی همچون Eyüp، Bağcılar و Arnavutköy است. چند سالی می‌شود که با توجه به رشد این منطقه ناگهان ساخت و سازها در آن بالا گرفت و سر و کله برج‌های بلند، مراکز خرید و فروشگاه‌های متفاوت در آن پیدا شد و سر و شکل آن به این شکل تغییر کرد. با این حال از ویژگی‌های باشاک شهیر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر چه مراکز خرید مدرن، ساختمان‌های بلند و زیبا و چیزهایی از این دست دارد، اما دارای پارک‌ها و فضای سرسبز و هوایی خوش نیز هست.

مراکز دیدنی و مهم باشاک شهیر

میدان مرکزی جدید باشاک شهیر
این بخش از شهر با مساحت بالا و ویژگی‌هایی که دارد، از مهم‌ترین قسمت‌های آن به حساب می‌آید. جایی که با فضای سبز بزرگ، خانه‌های پرتعداد در اطراف، ایستگاه مترو، مراکز درمانی و بسیاری بخش‌های مهم محله در میدان مرکزی جدید شهر قرار گرفته است. یکی از دلایل زیباسازی و ساخت و ساز‌ها در این میدان جذب گردشگر بوده که با آمدن برندهای بسیار معروف گویا در این زمینه نیز موفقیت‌های بزرگی کسب شده است، چون آن‌ها که به دنبال خرید لوکس هستند حتما این موقعیت را از دست نخواهند داد.

باشاک شهیر

پارک گیاه شناسی
ساخت و سازهای شهری در استانبول دردسرهای زیادی دارد، چون شهرداری هر چقدر هم که به دنبال ساخت و ساز باشد، مردم این شهر به فضاهای سبز خود اهمیت زیادی می‌دهند، مخصوصا اگر بحث بر سر جایی به بزرگی ۳۶۴ هزار متر مربع باشد. به همین دلیل با ساخت یک پارک گیاه‌شناسی جذاب و رنگارنگ که در فصول گرم جلوه‌ای بسیار جذاب دارد، هم محلی‌ها را رازی کرده‌اند و هم جایی ایده‌آب برای مسافران ساخته‌اند. این پارک جدا از مناطق سرسبزی که به درد پیاده‌روی، ورزش و پیک نیک می‌خورد، دارای یک پیست یخی نیز هست. البته هنوز ساخت آن به تماما تکمیل نشده و در نهایت با اتمام کار دارای چندین باغ گیاه‌شناسی و مراکز متنوع‌تری هم خواهد بود.

پارک گیاه شناسی استانبول

جنگل ساملار
این جنگل ۵۰ هزار متر مربعی بین این محله و آرناووت کوی قرار گرفته است و وقتی از آن بازدید کنید، احتمالا از تنوع گیاهی که خواهید دید آن هم در یک جنگل شهری متعجب می‌شوید. ۶ ورودی از سمت‌های مختلف برای گردش در این جنگل در نظر گرفته شده و همه چیز برای لذت‌بردن از یک پیک‌نیک خانوادگی یا گردش با دوچرخه در آن وجود دارد.

جنگل ساملار استانبول

جنگل ساملار به شما این امکان را می‌دهد که بدون دور شدن از شهر، از از طبیعت زیبای ترکیه لذت ببرید.

مراکز خرید باشاک شهیر
برای گردشگران وجود مراکز خرید برای یک محله‌ از اهمیت زیادی برخوردار است و باشاک شهیر خوشبختانه در این زمینه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به غیر از خیابان‌هایی که با فروشگاه‌های مدرن و برندهای معروف پر شده، مرکز خرید Mall of Istanbul نیز در این بخش از شهر قرار گرفته است. از جمله مهم‌ترین مراکز خرید شهر که نه تنها جایی عالی برای خرید است، بلکه امکانات تفریحی و رستوران‌ها و فست فودهای متعددی نیز در خود دارد. با این حال خیلی از محلی‌ها مرکز خرید Olimpa را نیز به شدت می‌پسندند، به همین دلیل پیشنهاد ما به شما این است که حتما از این مرکز خرید نیز دیدن کنید.

 

رفت و آمد به نقاط دیگر استانبول
از مهم‌ترین ویژگی‌های باشاک شهیر امکانات بسیار عالی در زمینه حمل و نقل عمومی است. در بخش‌های مختلف شهر سیستم اتوبوس‌رانی دولتی و خصوصی در حال حرکت هستند و مترو نیز ایستگاهی در این ناحیه دارد. پس برای رفت و آمد در شهر و یا حتی به فرودگاه نیز مشکلی نداشته حتی می‌تونید هتل خود را نیز در همین منطقه انتخاب کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی باشاک شهیر استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − سه =