گم کردن کارت اقامت و مراحل لازم برای صدور مجدد آن

گم کردن کارت اقامت و مراحل لازم برای صدور مجدد آن

چنانچه كارت كمليك خود را گم کردید ، از اين طريق اقدام به گرفتن كارت جديد كنيد.

1.در مرحله ي اول به اداره پلیس منطقه ای که مدارک خود را گم كرده ايد برويد و اظهاركنيد که مداركتان را دزدیده اند(اگر اظهار به دزدیده شدن کارت خود نکنید، ممکن است که پلیس اهمیتی به این موضوع ندهد.)

2.چنانچه آدرس منزلتان را در اداره نفوس ثبت نكرده ايد، با کپی کیملیک اعضای خانواده و اجاره نامه منزل به اداره نفوس محل سکونت خود رفته و برگه ثبت آدرس را بگیرید.

3.سپس با به همراه داشتن گزارش دریافتی از پلیس، برگه نفوس، یک قطعه عکس برای هر فرد خانواده و کپی پاسپورت همه افراد خانواده به اداره مهاجرت شهر زندگی‌تان مراجعه می‌کنید. اگر از کارت اقامت خود کپی هم دارید، کپی آن‌ها را نیز به همراه داشته باشید.

4.در اداره مهاجرت بعد از دیدن مدارک توسط مامور، مبلغ 80 دلار آمریکا و 72لیر به بانك واقع در همان اداره بپردازيد .

5.سپس قبوض پرداختي را به همراه مدارك به گوچ ادارسي تحويل دهيد .

صدور دوباره این کارت حدود یک ماه زمان خواهد برد؛ در نهایت ما توصیه می‌کنیم در نگهداری از کارت اقامت خود بسیار توجه کنید چرا که گم کردن آن هم هزینه مالی و هم هزینه زمانی بسیاری برای شما خواهد داشت.

 

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه

12 هزار لیر، جریمه عدم تمدید گواهینامه رانندگی در ترکیه بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره …

18 نظر

  1. سلام خسته نباشید کارت کیملیک منو دیزدیدن و ۳ ماه اعتبار داشت ایا میتونم با کارت کیملیک سابقم و برگه اداره پلیس برای تمدید پاسپورتم مراجعه کنم و بعدش برای کارت اقامت جدید اقدام کنم ؟

  2. خیلی ممنون که کمک میکنین.فقط یه سوال اگه من کیمیلیکمو گم‌ کنم آیا فرد یابنده میتواند با آن جعل اسناد ویا سیم‌کارت و…انجام دهد.

    • سلام ببخشید من برا کیملیک اقدام کردم والان ۳ ماه بیشتره که هیچ اس ام اسی نیومده چند روزه دارم پیگیری میکنم امروز به ۱۵۷ زنگ زدم همون اول که اطلاعاتو میگیره گفت که تاریخ تولدم با اونی که من براش میخونم نمیخونه و نمیتونه اطلاعاتی بده ول من اوراقو که چک کردم درست بود شما نمیدونید باید چیکار کنم

      • سارا علیزاده

        درود بر شما
        احیانا آدرس تاریخ تولد اشتباه ثبت شده، تاریخ تولد رو از روی پاسپوررتتون چک نکنید از روی مدارکی که بابت کیمیلیک(در خواست راندوو) دادید یه فرمی دادن بهتون، تاریخ تولد رو از روی اون فرم چک کنید.

  3. آیا با کیمیلیک گمشده میتوان سیم‌کارت خریدویاکارهای دیگه ی انجام داد

    • سارا علیزاده

      درود بر شما
      خیر نمیشه با سیم کارت گم شده سیم کارت و…خرید. موقع خرید سیم کارت اطلاعات کامل خانم یا اقا مورد نیاز هست.

  4. با عرض سلام و خسته نباشید من الان چهار ماه از کیمیلیکم مونده وبعد کیمیلیکمو دزدیدن من اگه نخوام کیمیلیک بگیرم ایادرمرز مشکلی واسه من پیش میاد.وباکیمیلیک پیدا شده چه کاری میتوان کرد؟ آیا سیم‌کارت میتوان خرید؟

    • سارا علیزاده

      درود بر شما
      کیمیلیک باید پیشتون باشه وقتی میخاید از مرز خارج بشید، وگرنه به مشکل میخورید.شماره کیمیلیکتون رو باید داشته باشید که بخاید وارد کنید اونجا.
      یه نامه از کلانتری محل (توتاناک میگن)بگیرید در رابطه به اینکه کیمیلیکمو گم کردم و اون برگه دستتون باشه.

  5. سلام خسته نباشید، من تقریبا بیش از یک ماه پیش قبل از سیستم جدیدی که برای سال 2020 در نظر گرفتن در آنکارا اقدام به تمدید کارت اقامت کردم به مدت 6 ماه، اما تا کنون اس ام اس برای من ارسال نشده با شما 157 هم تماس میگیرم میگن چیزی ثبت نشده، اضافه کنم در اداره مهاجرت با مشکلی روبرو نشدم و پرونده من و قبول کردند. با مراجعه به خود اداره مهاجرت میشود پیگیری کرد؟ در ضمن کارت قبلی من و هم گرفتن و منگنه کردند به پوشه مدارک ارائه شده، و البته کارت قبلی من تا چند روز دیگر اعتبارش تمام میشه… ممنون میشم من و راهنمایی کنید

    • سارا علیزاده

      درود بر شما
      از زمان تحویل مدارک به اداره مهاجرت تا دریافت کارت اقامت تقریبا سه ماه طول میکشه…اگر بعد از سه ماه کارت شما نیومد به اداره مهاجرت مراجعه کنید.

      • سپاس گذارم، موضوع این هست که چند تن از دوستانی که در همون تاریخ اقدام کردن کارت اقامت های خودشون و گرفتن، و من بخاطر تاریخ مصاحبه سفارت امریکا نیاز به مدارکی دارم مانند کارت اقامت که نشان دهد من بصورت قانونی ترکیه هستم، اداره مهاجرت امکان داره برگه ای معتبری دال بر قانونی بودن بنده ارائه کند؟ البته مسئول اداره مهاجرت زمان تحویل و به بنده 1 ماه اعلام کرد

        • سارا علیزاده

          فایده‌ای نداره، میگن باید سه ماه پس از ارائه مدارک صبر کنی، و پیشنهاد می‌کنیم بازم حضوری به اداره مهاجرت واقع در فاتیح مراجعه کنید.

  6. سلام
    در گوچ ادارسی به من گفته شد که برای تحویل کیملیک باید منتظر دریافت اس ام اس بمونم که بهم میگه به کدوم شعبه اداره پست باید مراجعه کنم ولی الان ۵۰ روز میشه که اس ام اس تحویل برای من نیومده. برای پیگیری موضوع باید چکار کنم؟
    لطفا راهنمایی ام کنید
    ممنون

    • سارا علیزاده

      درود
      این یه چیز نرمالی هست و شما هر جا مراجعه کنید میگن تا 90 روز جا داره که اس ام اس بیاد و اعلام کنه که کیمیلیک شما اومده و از طریق کد رهگیری که داده میشه میتونید در سایتشون پیگیری کنید که به چه شعبه ای باید مراجعه کنید.
      در حال حاضر فقط باید صبر کنید ولی اگر واقعا قصد پیگیری دارید با شماره 157 تماس بگیرید داخلی 5 (فارسی زبان هست)داخلی 3 و داخلی 1…شماره پاسپورت میدید و وضعیت کیملیک رو براتون میگن که در حال بررسیه..

  7. سلام كيمليكم رو گم كردم در حاليكه چند روز به اتمامش مونده و بايد از تركيه خارج بشم چه كار ميتونم بكنم كه راحت از مرز فرودگاه رد بشم بدون پرداخت هزينه صدور كارت مجدد ؟
    ممنون از پاسخگوييتون

    • سارا علیزاده

      درود
      در برخی موارد شما عکس کیملیک رو هم نشون بدید رد میکنن…داشتیم مسافری که گفته یادم رفته و دنبالم نیس و با عکس روی گوشی رد شده..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =