بازار ادویه استانبول

بازار ادویه استانبول

بازار ادویه یا بازار مصری‌ها(mısır çarşısı) در میدان امینونو، در محله‌ «فاتیح» استانبول قرار دارد و یکی از بزرگترین بازارهای سنتی استانبول است. این بازار بعد از بازار بزرگ استانبول، بزرگترین مجموعه‌ی سرپوشیده‌ی استانبول است. در این بازار، عطرها و طعم‌ها در هم ادغام می‌شود.

بازار ادویه‌ی استانبول مجموعه‌ای است که ادویه‌های رنگ به رنگ در سراسر آن به فروش می‌رسد و می‌توانید در حین گردش، ادویه‌هایی باکیفیت و خوش‌عطر مورد نیاز خود را تهیه کرده یا حتی سوغاتی بخرید.

بازار ادویه‌ی استانبول یا بازار مصری‌ها، (به زبان ترکی Mısır Carsisi، میصیر چاریشی می‌گویند) در سال ۱۶۶۰، در منطقه‌ی صنعتی و شلوغ «امینونو» (Eminonu) ساخته شد. محصولات از داخل و خارج از سرزمین عثمانی‌ها وارد این بندر شده و به جاهای دیگر هم با کشتی صادر می‌شد.

 

گزارش تصویری استانبول سرا از بازار ادویه استانبول

نام «میصیر» یا همان مصر به این دلیل انتخاب شده است که بازار با بودجه‌ی مالیات‌های دریافتی از مصر ساخته شده است. کاروان قاهره هر ساله انواع ادویه‌جات را با خود به استانبول می‌آورد چون استانبول در مسیر تجارت میان شرق و اروپا واقع شده بود.  با این حال در گذر زمان، بازدیدکنندگان خارجی استانبول این بازار را بازار ادویه نامیده‌اند چون اکثر تجارت و خریدوفروش ادویه در استانبول در این بازار انجام می‌شود.

ورودی اصلی بازار ادویه از سمت مسجد جدید (New Mosque) در امینونو در منطقه‌ی تاریخی استانبول، از طاق‌های آجری است که کبوترها به صورت دسته‌جمعی آنجا جمع می‌شوند. بازار به شکل L است  و هنگام ورود بوی ادویه‌ها و خوراکی‌های خوشمزه وجودتان را فرا می‌گیرد.

امروزه در این بازار مغازه‌ها به خریدوفروش ادویه مشغول هستند اما به دلیل حضور گردشگران، در برخی از قسمت‌های آن تاجران زیادی به فروش راحت‌الحلقوم و دیگر شیرینی‌های سنتی ترکی هم می‌پردازند. در این بازار می‌توانید بهترین ادویه‌جات، شیرینی‌های سنتی، خشکبار، خاویار، پنیر ترکی، آجیل، موم عسل، چای و قهوه را پیدا کنید.

نحوه دسترسی به بازار مصری ها در استانبول
بازار ادویه‌ی استانبول در همه ی روز های هفته بین ساعات ۹ صبح الی ۷ بعد از ظهر باز است به جز روزهای یکشنبه که بین ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر به فعالیت می پردازد.برای رسیدن به این بازار میتوانید با استفاده از تراموا و یا اتوبوس در ایستگاه امینیو پیاده شوید و پس از پیاده روی بسیار کوتاهی بازار مصری ها را مشاهده کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی بازار ادویه استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =