قلعه روملی حصار استانبول

قلعه روملی حصار استانبول

از قلعه های معروف استانبول که در منطقه ساریر استانبول، بر روی تپه ای در قسمت اروپایی بسفر قرار دارد، قلعه روملی حصار استانبول می باشد.

دستور ساخت قلعه ی روملی حصار را،سلطان محمد دوم صادر کرد! این قلعه از موقعیت بسیار عالی و سوق‌الجیشی برخوردار است.که هدف از ساخت آن کنترل تنگه بسفر می باشد تا از هر نوع هجوم و حمله از سمت دریای سیاه برای رسیدن به قسطنطنیه جلوگیری شود.

از این قلعه به عنوان دیده بانی و نگهبانی استفاده میشده است! قلعه روملی حصار استانبول طی گذر زمان به منظورهای زیادی استفاده میشده!

مثلا مدتی ازش برای پرداخت عوارض برای تنگه بسفر استفاده میشده یه مدتی هم پادگان نظامی بوده،این آخری ها هم تئاتر در آن اجرا میشده است.

ناگفته نماند که الان این قلعه یک کمی چهرش مهربونتر شده و از جنگ و خونریزی فاصله گرفته و حالا اگر توریست استانبول باشید و بخواهید قلعه روملی حصار،که از بهترین جاهای دیدنی استانبول هستش را ببینید،حتما از اطراف این قلعه که رستوران و کافه برای مسافران تور استانبول تدارک دیدند،استفاده کنید.

ساخت قلعه روملی حصار:

میگن اون زمان وقتی قلعه رو میخواستن بسازن،سلطان محمد به سازنده های این قلعه دستور داد قلعه رو جوری بسازن که وقتی ازبالا نگاه کنیم به شکل اسم محمد باشه!

که حالا یک سری از مردم میگن امکانش هست این طرز ساختن رو بخاطر به جا گذاشتن اسم خودش بوده،اما به گفته و دستور خودش این بوده که اسم حضرت محمد رو بسازن!

در سال 1509 قلعه روملی حصار استانبول بخاطر زلزله آسیب شدیدی دید،اما خیلی زود تعمیر و بازسازی شد.

مدتی این قلعه ساکنینی برای خودش داشت اما به دستور رئیس جمهور جلال بایار،مردمی که آنجا زندگی میکردند را مجبور به نقل مکان کرد و قلعه را یک بازسازی درست و حسابی کردند!

این برج،دارای یه برج کوچک و سه برج اصلی است.به اضافه اینکه 13 برج نگهبانیه کوچک هم دارد!که یکی از برجهای اصلیش در قسمت شمالی ساریجا پاشا هستش که دارای 9 طبقه و 28 متر ارتفاع می‌باشد.

یکی دیگر از برج های اصلیش که در قسمت جنوبیه،هشت طبقه دارد که ارتفاعش هم 21 متره!در کل،مساحت کلیه این قلعه،31250 متر مربع است!

آدرس قلعه روملی حصار: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Cd., 34470 Sarıyer/İstanbul, Turkey

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =