موزه شکلات استانبول

موزه شکلات استانبول

موزه شکلات استانبول در سال ۱۹۵۷ اولین تپش خود را در میان شهر استانبول نمایان کرد. هدف از تأسیس و ساخت موزه‌ای با این نام و کاربردی، جمع آوری انواع شکلات در قالب یک اثر هنری بوده است و این مکان همواره مرجع جشن و شادی‌های علاقه‌مندان به آن شناخته می‌شود.

با گذشت ۶۰ سال از اولین روز افتتاح و احداث این موزه تاریخی ارزشمند و هنری، رفته‌رفته جمعیت بیش‌تری مجذوب زیبایی‌ها و خلاقیت‌های به کار رفته در این مجموعه می‌شوند. این موزه که امروز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول شناخته می‌شود، کلکسیون عظیمی از هنرها و نشانه‌های اسلامی و فرهنگی اقوام و ملل مختلف را با نمایی ویژه معرفی نموده است.

موزه شکلات استانبول Chocolate Museum، خوش‌مزه‌ترین طعم سفر تفریحی

ورود به موزه شکلات استانبول؛ آغاز یک ماجراجویی تاریخی با چاشنی شکلات است. بسیاری از آثار تاریخی جهان در این فضا، با خلاقیت‌های هنرمندان و دوست داران هنر، جان تازه‌ای گرفته‌اند. این موزه در کنار کارخانه شکلات سازی واقع گردیده است. انتخاب این فضا برای گردش و بازدید، نه تنها برای کودکان، بلکه برای تمامی گروه‌های سنی از جذابیت منحصر به فردی برخوردار می‌باشد.

اشیایی که در موزه شکلات استانبول ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند، اشیایی هم چون یک روستای زیبای شکلاتی، برج لندن، برج گالاتا و… می‌باشند. در این موزه فضایی تحت عنوان کارگاه آموزشی برای کودکان احداث گردیده که کودکان در آن آموزش‌هایی در زمینه ساخت مجسمه‌ها و آثار هنری با شکلات را فرا می‌گیرند.

موزه شکلات استانبول ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر که میدان تکسیم می‌باشد، فاصله داشته و به همین علت جزو یکی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به مرکز شهر تلقی می‌گردد.

دیدنی های موزه شکلات استانبول

  • مجسمه‌های منحصر به فرد
  • امکان سرو هر نوع غذا و کیک شکلاتی
  • مشاهده نحوه پخت انواع شیرینی و کیک شکلاتی به روش خاص از نزدیک
  • مکان اختصاصی برای کودکان
  • کافی‌شاپ اختصاصی
  • کارگاه آموزش شکلات سازی برای کودکان
  • امکان عکاسی برای گردشگران
  • و…

نحوه دسترسی به موزه شکلات استانبول

برای رسیدن به موزه شکلات استانبول از ایستگاه M.Zahit Kotku Camii، با تاکسی این مسیر را باید طی نمود. به سمت غرب در ‪TEM Yanyolu‌ به سوی ‪۱۵۸۵٫ Sk‌/‪۱۶۷۸٫ Sk.‌ بروید، گردش به راست به طرف ‪۱۵۸۵٫ Sk‌/‪۱۶۷۸٫ Sk.‌، ۲۶۰ متر، سپس کم‌تر از یک دقیقه پیاده روی مستقیم مساوی رسیدن به نقطه پایان خواهد بود.

اگر شما در ایستگاه Yanyolu Tem پیاده شده باشید، باید این مسیر را دنبال نمایید. از نقطه توقف اتوبوس به سمت شمال غربی (سربالایی) ‪TEM Yanyolu‌ به سوی‪۱۵۸۵٫ Sk‌/‪۱۶۷۸٫ Sk.‌ بروید، گردش به راست به طرف ‪۱۵۸۵٫ Sk‌/‪۱۶۷۸٫ Sk.‌، مسیر را به صورت مستقیم تا کم‌تر ۲۰۰ متر ادامه دهید. فاصله شما تا نقطه پایان کم‌تر ۱۰ دقیقه خواهد بود.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه شکلات استانبول

گالری تصاویر موزه شکلات استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =