پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک استانبول

پاساژ چیچک استانبول که به پاساژ گل نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین پاساژهای استانبول است که در محله بی اوغلو و خیابان استقلال (در نزدیکی میدان تکسیم) قرار دارد.

این پاساژ بسیار قدیمی در سال ۱۸۷۶ ساخته شده است و از معدود مراکزی است که مربوط به قرن نوزدهم می‌باشد و همچنان از آن استفاده تجاری و تفریحی می‌شود.

پاساژ چیچک استانبول ابتدا با نام Cité de Péra شناخته می‌شده است که بعداً به نام پاساژ گل که به ترکی می‌شود پاساژ چیچک تغییر نام داد.

پاساژ چیچک استانبول یک پاساژ سرپوشیده است که یک راهرو اصلی دارد که در آن تعداد زیادی کافه‌های قدیمی و با سابقه مشغول به کار هستند و می‌توانید در آن‌ها اوقاتی عالی در تور استانبول را تجربه کنید.

تاریخچه پاساژ چیچک استانبول cicek pasaji

پاساژ چیچک استانبول در سال ۱۸۷۶ ساخته شده است. ساختمان اصلی و همچنین محوطه‌های اطراف آن در اصل متعلق به تئاتر نائوم بوده است که در آتش سوزی سال ۱۸۷۰ پرا، آسیب‌های جدی و اساسی دید وبارها این منطقه توسط پادشاه وقت عثمانی، سلطان ابدوالعزیز و سلطان عبدالحمید دوم مورد بازرسی قرار گرفت.

بعد از این حوادث در سال ۱۸۷۰، این مکان توسط بانک دار ثروتمند یونانی به اسم Hristaki Zoğrafos Efendi خریداری شد و توسط معماری خبره به نام Kleanthis Zannos به شکل امروزی طراحی و ساخته شد که در آنزمان با نام Cité de Péra و همچنین بعدها با نام Hristaki Pasajı شناخته شد.

پاساژ چیچک در سال ۱۹۰۸ توسط Mehmed Said Pasha نخست وزیر وقت ترکیه خریداری شد و آن زمان نام آن را باساژ سعید پاشا Said Pasha Passage تغییر داد.

این ادامه داشت تا در سال ۱۹۱۷ و بعد از انقلاب کمونیستی روسیه، زنان اشراف زاده و بیوه‌های اشرافی‌های روسیه به ترکیه و شهر استانبول مهاجرت کردند و در این پاساژ شروع به فروش گل کردند طوری که تا سال۱۹۴۰ تمام این پاساژ را گل فروشان زن روس تشکیل داده بودند و از آن به بعد نام این پاساژ به نام کنونی آن یعنی پاساژ چیچک که به معنی پاساژ گل می‌باشد تغییر یافت.

پاساژ چیچک نهایتاً در سال ۱۹۸۸ کاملاً مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و بعد از بازگشایی آن تبدیل به مکانی برای رستوران‌ها و کافه‌ها شد و آخرین فعالیت‌ترمیم و بازسازی آن در دسامبر سال ۲۰۰۵ صورت گرفته است.

نحوه دسترسی به پاساژ چیچک استانبول

بهترین راه دسترسی به پاساژ چیچک استانبول که درست در نبش خیابان استقلال و خیابان صحنه قرار دارد، این است که از میدان تکسیم استانبول سوار بر ترامواهای خط خیابان استقلال شوید و در ایستگاه گالاتاسارای پیاده شده و با ۵ دقیقه پیاده روی به سمت شرق، به این پاساژ دسترسی پیدا کنید.البته می‌توانید با پای پیاده از میدان تکسیم با پیاده روی ۲۰ دقیقه‌ای هم به این مکان برسید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی پاساژ چیچک استانبول

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =