پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کاخ ایحلامور استانبول

کاخ ایحلامور استانبول

کاخ ایحلامور(Ihlamur Palace) یکی از عمارت ها و اقامتگاه های تابستانه سابق سلاطین عثمانی بوده که امروزه در میان انبوهی از درختان نمدار به چشم می خورد. نام ایحلامور نیز در ترکی به معنای درخت نمدار است.

این عمارت مجلل در طی سال های ۱۸۴۹-۱۸۵۵ میلادی و برای سلطان عبدالمجید ساخته شده است. او از کاخ ایحلامور برای گذران اوقات فراغت و استراحت استفاده می کرد و با برخی از میهمانان خود چون لامارتین، شاعر فرانسوی در اینجا ملاقات می کرد.

معمار عمارت سلطنتی ایحلامور یکی از معماران معروف دربار عثمانی به نام نیکاگوس بالیان بود. عمارت احلامور عمدتا از دو بخش به نام های کوشک مراسم و کوشک معیت ساخته شده بود. کوشک مراسم مخصوص برگزاری مراسم ها و میهمانی ها بود و کوشک معیت مورد استفاده سلطان و خانواده اش بود.

پس از مرگ سلطان عبدالمجید، سلطان عبدالعزیز و محمد رسات نیز از ایحلامور به عنوان کوشک استراحت خود استفاده می کردند و در نهایت در سال ۱۹۸۷ درهای احلامور به عنوان موزه به روی مردم گشایش یافت.

   

نحوه دسترسی به عمارت ایحلامور
برای دسترسی به عمارت ایحلامور شما می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس استفاده کنید. اتوبوس‌هایی که به سمت عمارت ایحلامور می‌روند، تقریباً در تمام شهر وجود دارند و از هر ایستگاه تقریباً ۴ الی ۵ عدد اتوبوس با مسیرهای مختلف می‌گذرد که یکی از آن‌ها به سمت مقصد شما حرکت می‌کند.

همچنین یکی از محدوده‌هایی که از آن دسترسی به سایر قسمت‌های شهر راحت و ممکن است کادیکوی می‌باشد. شما می‌توانید از ایستگاه اتوبوس مرکزی کادیکوی علاوه بر مقاصد دیگر، برای رسیدن به عمارت ایحلامور استفاده کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی کاخ احلامور استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 9 =