سوپ یایلا چورباسی با مرغ

سوپ یایلا چورباسی با مرغ

یایلا چورباسی یا سوپ یایلا بر پایه ماست تهیه می شود و یکی از پرطرفدارترین سوپ های ترکیه به حساب می آید. این سوپ گاهی سوپ ماست هم نامیده می شود و از ترکیب ماست یا سبزیجات معطری مثل نعنا، خرفه، جعفری و …)، برنج و نخودفرنگی تهیه می شود. خاستگاه اصلی این سوپ به ساکنین اولیه منطقه آناتولی برمی گردد و به دلیل ترکیبات ساده و طعم بی نظیرش بسیار محبوب است. سوپ یایلا را در انتها با کمی نعنا خشک و فلفل پاپریکا خشک شده تزیین و سرو می کنند. سوپ یایلا تا حدودی شبیه به آش دوغ است که در نواحی ترک زبان ایران هم تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه سوپ یایلا چورباسی با مرغ:

 

مواد لازم مقدار لازم
برنج 1 استکان 
ماست 2.5 لیوان 
تخم مرغ 1 عدد 
آرد 2 قاشق غذاخوری 
آب مرغ  به مقدار لازم
سینه مرغ آب پز شده نصف سینه
برای روی چوربا:
روغن زیتون نصف استکان 
کره 1 قاشق غذاخوری 
نعناع خشک به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ یایلا چورباسی با مرغ:
مرغ را داخل قابلمه بذارید آب را به اندازه ای که روی مرغ بیاد بریزید و بپزید. سپس مرغ را ریش ریش کنید. برنج شسته شده را داخل آب مرغ بریزید و تا وقتی که برنج وا برود بپزید.
ماست ، تخم مرغ و آرد را داخل ظرف دیگری بریزید و هم بزنید کمی از آب داخل قابلمه به مخلوط ماست اضافه کنید و هم بزنید تا ولرم شود. و در حالیکه چوربا را هم میزنید مخلوط ماستی را داخل چوربا بریزید. قوام چوربا را خودتان تنظیم کنید اگر غلیظ باشد کمی آب اضافه کنید. سینه مرغ را اضافه کنید. وقتی شروع به جوشیدن کرد نمک را اضافه کنید و اجاق را خاموش کنید.
کره و روغن زیتون را داخل ماهیتابه بریزید و کره را آب کنید. نعناع خشک را اضافه کنید و تفت بدید و از روی اجاق بردارید. روی هر کاسه یک قاشق نعناع داغ بریزید و یا تمام نعناع داغ را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

SÖMELE KÖFTE

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای

طرز تهیه کوفته سوملک، غذای خوشمزه و مخصوص ترکیه ای مواد لازم برای دستور تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =