پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازار گل و گیاه امینونو استانبول

بازار گل و گیاه امینونو استانبول

یکی از محله های بسیار قدیمی در شهر استانبول، محله ی امینونو است که معمولا مقصد بعدی گردشگران برای گشت و گذار بعد از میدان تکسیم و محله ی فاتیح است. محله ی امینونو در استانبول، یکی از منطقه های تاریخی است که به نظر می آید تلفیق مدرنتیه ی امروزی به سبک استانبولی و حفظ نشانه های تاریخی و قدیمی این محله در کنار هم است که اتفاقا ترکیب جالب توجهی را نیز به وجود آورده است.

منطقه قدیمی و زیبای امینونو در کنار خلیج شاخ طلایی در شهر استانبول قرار دارد. وقتی شما تصمیم به اقامت در استانبول می گیرید و برای موارد مختلف نیاز به آدرس فروشگاه دارید و از محلی ها و دوستان ترکتان آدرسی برای مراجعه می خواهید در اکثر موارد این آدرس ها به امینونو ختم می شود. در کنار بازار قدیمی که شامل انواع سوغاتی های مخصوص استانبول و ترکیه است، می توانید برای موارد بروزی هم که نیاز دارید به این بازار مراجعه کنید. فضای بازار امینونو تقریبا شبیه بازار بزرگ تهران می باشد.اگر در تور استانبول علاقمند به گل و گیاه هستید یا دنبال تخم سبزیجات می گردید استانبول سرا پیشنهاد میکند حتما به سری به بازار گل و گیاه امینونو بزنید.

در کنار امینونو می توانید کشتی برای تور بُسفر و جزیره پیدا کنید و همچنین اسکله اتوبوس های دریایی که برای رفتن به قسمت آسیایی استفاده می شود. از فضای زیبای پل گالاتا برای قدم زدن، ماهیگیری و گرفتن عکس استفاده کنید و اگر اهل غذاهای دریایی هستید ساندویچ ماهی که در قایق هایی کنار اسکله به فروش می رسد و رستوران های غذاهای دریایی که زیر پل قرار دارند غافل نشوید.

می توانید ساعت ها در این بازار قدم بزنید و از فضای سنتی آن و اجناس رنگارنگ و متنوع آن لذت ببرید. ابتدای ورودی این بازار از سمت خلیج طلایی استانبول و پل گالا، مکان مناسب و چشم نوازی برای خرید انواع تخم و پیاز گل و سبزیحات متنوع است.

داخل کوچه های بازار امینونو می توانید انواع خوراکی ها و شیرینی جات ترکیه را بخرید و اگر از قسمت ورودی بازار روبه روی پل گالاتا وارد بازار شوید و مسیر به سمت بالا ادامه داهید به بازار بزرگ و سرپوشیده استانبول، کاپالی چارشی خواهید رسید و از فضای زیبای آن لذت ببرید و انواع سوغاتی و ادویه را تهیه کنید. اگر فضای بازار های قدیمی را دوست دارید امینونو و کاپالی چارشی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

نحوه دسترسی به بازار امینونو استانبول

از جمله مسیر های دسترسی به امینونو خط تراموای استانبول است که باید در ایستگاه امینونو از آن پیاده شوید. می توانید از مترو استانبول نیز استفاده کنید و در ایستگاه متروی خلیج (هالیچ)، که در پلی بر روی آب است پیاده شوید. این ایستگاه مترو با اینکه کمی پیاده روی تا محوطه بازار و پل گالاتا دارد ولی مسیر زیبای پل روی آب برای قدم زدن و عکاسی گزینه بسیار خوبی است.

گالری عکس بازار گل و گیاه امینونو استانبول

بازار امینونو استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی بازار امینونو استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =