پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

محله «ببک» شیک‌ترین منطقه در استانبول

محله «ببک» شیک‌ترین منطقه در استانبول
ببک (Bebek) یک محله‌ی تاریخی و قدیمی در استانبول است که در محدوده و مدیریت منطقه‌ی بشیکتاش قرار دارد. این محله در سواحل اروپایی بسفر واقع شده است و توسط چند محله‌ی دیگر مانند «آرناووتکوی»، «اتیلر» و «روملی حصاری» احاطه شده است. زمانی که استانبول توسط «فاتیح» فتح شد، ببک یک روستای کوچک ماهیگیران یونانی بود و قدمت آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد.
محله ببک استانبول
دقیقا معلوم نیست که نام این روستا و محله از کجا آمده است. ترجمه‌ی تحت‌الحفظی کلمه‌ی «ببک» به معنی «کودک» است که به موقعیت جذاب محله در تنگه‌ی بسفر اشاره می‌کند که خلیج عمیق و آرام و چشم‌اندازی گسترده بر هر دو جهت بسفر دارد.
منطقه ببک استانبول
ببک یک منطقه‌ی مسکونی محبوب تحت حکمرانی حکومت امپراطوری عثمانی بود و امروزه نیز به زندگی پرشور و نشاط خود ادامه می‌دهد. جمعیت این محله نشان‌گر جامعه‌ی متنوع زمان خود است و این امر هنوز هم در معماری تاریخی و سازه‌های معاصر آن مشهود است.
دانشگاه «Bogazici» (دانشگاه بسفر) در محله‌ی ببک قرار دارد. این دانشگاه یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است و یکی از موسسات برتر آموزش عالی ترکیه محسوب می‌شود. دانشگاه بسفر در ساختمان و زمین‌های آموزش عالی «کالج رابرت» مستقر است که یک موسسه‌ی آموزشی آمریکایی تاریخی بود که در سال ۱۸۶۳ توسط یک تاجر ثروتمند نیویورکی به نام «کریستوفر رابرت» و مبلغ و مربی آمریکایی به نام «کایروس هملین» تاسیس شده بود. بعد از ادغام این کالج با «کالج دخترانه‌ی آمریکایی» دانشگاه به «آرناووتکوی» نقل مکان کرد که هم‌اکنون هم به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

جاذبه های محله ی ببک در استانبول
پارک شهری ببک
پارکی شهری در محله ی ببک در استانبول واقع شده است که یکی از بهترین پارک های استانبول به شمار می رود. این پارک در سال ۱۹۰۸ به عموم مردم ترکیه و گردشگران باز شد و در سال ۲۰۰۸ توسط یک گروه معماری بازسازی شد. مساحت پارک شهری محله ی ببک در استانبول حدود ۸۸۰۰ متر مربع است و گیاهان تزئینی آن و درختان چندصد ساله ارزش آن را دارند که برای بازدید از آن‌ها به پارک ببک بروید.

پارک ببک استانبول

بازدید از کنسولگری مصر
در سال ۱۹۰۲ ساختمانی در محله ی ببک در استانبول توسط یک معماری ایتالیایی ساخته شد که متعلق به کنسولگری مصر در کشور ترکیه می باشد. این ساختمان امروز یکی از قدیمی ترین و زیباترین بناهای محله ی ببک به شمار می رود. البته باید توجه کنید که شما تنها اجازه ی بازدید از نمای بیرونی آن را دارید، نمایی که مشرف به آب و روشنایی است.

سفارت مصر در محله ی ببک

شرکت در تورهای گردشگری بسفر
یکی از بهترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول که باعث شهرت این شهر شده، تنگه بسفر است. شما می توانید زمانی که محله ی ببک در استانبول رفتید در تورهایی که برای گردشگری در تنگه بسفر برگزار می شود شرکت کنید و از قسمت آسیایی و اروپایی آن دیدن کنید. این منطقه تلفیقی از دو قاره ی اروپا و آسیا است و شما می تواند با فرهنگ، معماری، بافت فکری، رستوران ها و کافه هایی با سبک اروپایی و آسیایی نیز آشنا شوید. تورهایی که در این منطقه برگزار می شود یکی از پرطرفدارترین ها در بین گردشگرانی است که به استانبول سفر می کنند و می توانید به دیدن این شهر و منطقه ی زیبا با کشتی بروید و از روی دریا ساختمان ها و طبیعت استانبول را مشاهده کنید.

دیگر جاذبه هایی که می توانید در محله ی ببک در استانبول از تنگه ی بسفر بازدید کنید نیز عبارت از: محله میرگان، محله اورتاکوی، کاخ های عثمانی، مسجد اورتاکوی، موزه ساکیپ سابانجی و موزه سادبرک حانیم هستند.

کافه رستوران مانگری
زمانی که شما به این محله در استانبول بروید، کافه ها و رستوران های زیادی را مشاهده خواهید کرد که در آن ها می توانید صبحانه های سنتی ترکی که شامل تخم مرغ، شیر و عسل می شود را میل کنید؛ کافه رستوران مانگری یکی از بهترین جاهایی است که در محله ی ببک در استانبول می توانید یک صبحانه عالی میل کنید و آخر هفته ی بسیار دلچسب و عالی را برای خودتان بسازید.

کافه رستوران مانگری استانبول

کافه Bebek Kahvesi
به غیر از کافه ی مانگری، کافه دیگری به نام ببک کاهوسی هم در این محله وجود دارد که ای کافه یک جای عمومی دلپذیر برای صرف صبحانه، چای یا قهوه ترک است. به دلیل قرار گرفتن این کافه در کنار ساحل و در مجاورت پارک Bebek بسیار مورد توجه عموم مردم می باشد و همراه شلوغ است.

کافه ببک استانبول

شیرینی سرای Bebek Badem Ezmecisi
این فروشگاه در سال ۱۹۰۴ افتتاح شده است، اگر به دنبال بهترین شیرینی در استانبول هستید می توانید از این فروشگاه بهترین ها را خرید کنید.

مرکز خرید TRU
بعد از این که صبحانه را در کافه های ببک میل کردید و از پارک و کنسولگری مصر بازدید کردید می توانید به مرکز خرید این منطقه که در شعبات مختلف TRU خدمات ارائه می دهد، کالاهایی که نیاز دارید را بخرید و دست خالی از محله ببک در استانبول بر نگردید. مارک TRU یکی از اصلی شعبه های خود را در این محله دایر کرده و علاوه بر یک مرکز خرید بزرگ یک کتاب فروشی و کافه هم نیز دارد. برترین مدهای روز دنیا و کشور ترکیه را می تواید با بهترین قیمت ها خریداری نمایید.

بوتیک Midnight Express
دیگر مرکز خریدی که در محله ی ببک در استانبول می توانید، بهترین لباس های مد روز و عالی را تهیه کنید بوتیک midnight express است. به طور کلی محله ی ببک یکی از شیک ترین مناطق شهر استانبول است و اهالی این شهر هم اوقات فراغت خودشان را در آن می گذرانند.

بازدیدکننده محترم در صورت هر گونه ابهام یا ارائه پیشنهاد در خصوص این مطلب می توانید با نوشتن دیدگاهتان، ما را مطلع سازید، کارشناسان استانبول سرا کمتر از ۴۸ ساعت به شما پاسخ خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + شانزده =