پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بهترین جاهای دیدنی استانبول برای پیاده گردی

بهترین جاهای دیدنی استانبول برای پیاده گردی

 
استانبول شهری بزرگ با جاهای دیدنی مختلف است که برای هر سلیقه‌ای، مکانی فوق‌العاده دارد. اگر اهل پیاده‌گردی در شهرها باشید، در استانبول می‌توانید مکان‌های دیدنی بی‌نظیری پیدا کنید. از آرامش طبیعت گرفته تا تلالو آب در تنگه بسفر یا حتی بناهای تاریخی؛ ما بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار و پیاده‌گردی در اطراف این شهر ترکیه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم،با استانبول سرا همراه باشید.
 
تنگه بسفر
هیچ سفری به استانبول بدون بازدید از تنگه بسفر، پیاده‌روی چند ساعته در این تفرجگاه، رفتن از محله‌ای به محله‌ی دیگر و تماشای ساختمان‌ها و مردم و لذت بردن از زندگی روزمره‌ی شهر، کامل نمی‌شود. تنگه بسفر مسیری طولانی دارد که از اطراف محله‌ی Kurucesme آغاز می‌شود و تا Emirgan ادامه دارد. در این مسیر تعداد زیادی عمارت زیبا، متعلق به عصر عثمانی،‌ موزه (مخصوصا موزه‌ی Sakip Sabanci Museum) و صد البته مناظر تماشایی و شگفت‌انگیز بسفر را خواهید دید.
خارج از شهر
اگر دنبال این هستید که یکی دو روز را خارج از شهر بگذرانید، قایق کرایه کنید و به سمت یکی از جزایر نزدیک استانبول بروید. بویوک آدا معروف‌ترین آن‌ها است و چون بزرگ‌ترین جزیره از بین نه جزیره اطراف استانبول است، به‌راحتی می‌توانید به نقاط دورتر بروید؛ جایی که خودتان باشید و طبیعت، عمارت‌های تاریخی دوره عثمانی و نماهای بی‌نظیر از دریا.
 
 
دو جزیره‌ی کوچک‌تر هیبلی آدا (Heybeliada) و بورگاز آدا (Burgazada) هم مقاصد مهمی هستند که آنجا می‌توانید خیابان‌های شلوغ را بگردید و در نهایت به کافه‌ای دنج و خلوت برسید که زیر سایه‌ی درختان پنهان شده است یا اینکه عمارت زیبایی را پیدا کنید که ذوق عکاسی شما را بیدار کند. در این دو جزیره همچنین می‌توانید دوچرخه کرایه کنید، لازم نیست همیشه پیاده‌روی کنید!
 
آن سوی استانبول
اگر می‌خواهید استانبول را از زاویه‌ی دیگری ببینید، به بخش آسیایی آن بروید. تفریحگاه مودا (Moda) جایی است که می‌توانید روی صخره‌های ساحلی بنشینید و بخش اورپایی استانبول را تماشا کنید.
 
مودا قطعا یکی از بهترین محله‌های کادیکوی استانبول محسوب می‌شود؛ بنابراین وقتی گشت و گذارتان در ساحل تمام شد، راهتان را به سمت این محله و به‌خصوص مودا کااسی ادامه دهید. بعد از میان تمام کافه‌های بی‌نظیر، رستوران‌ها،‌ گالری‌ها و بوتیک‌هایی که مودا عرضه می‌کند، یکی را انتخاب کنید.
 
به موزه‌های روباز سر بزنید
 
محله‌های بالات و فنر مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای گشت و گذار هستند. در خیابان‌ها قدم بزنید و غرق تماشای ساختمان‌های تاریخی شوید که با نماهای رنگی و تزئینات زیبا، خیابان‌ها را زیباتر کرده‌اند. در این مسیر به کلیساهای تاریخی و دبیرستان فوق‌العاده فنر بر خواهید خورد. اینجا کافه‌های دنج، فروشگاه‌های مختلف و رستوران‌هایی افتتاح شده که جوانان آن‌ها را اداره می‌کنند و اکنون محله‌ی تاریخی را به خانه‌ی خودشان تبدیل کرده‌اند.
 
 
محله های استانبول
 
اگر به دیدن محله‌های جالب استانبول علاقه دارید و از گشت گذار جلوی ویترین بوتیک‌ها، گالری‌ها یا سر زدن به کافه‌ها لذت می‌برید، سری به محله‌ی کاراکوی بزنید. از آنجا راهتان را به سمت خیابان Boğazkesen تغیر دهید و سپس به خیابان Çukurcuma بروید. اینجا می‌توانید فروشگاه‌های آنتیک و موزه معصومیت استانبول را ببینید.
 
 
این تور را می‌توانید با پیاده‌روی و گردش در Cihangir و در نهایت، وعده‌ای خوشمزه در رستوران دالتی مایا (Datli Maya) به پایان برسانید. در این رستوران غذاهای آناتولی با مواد اولیه ارگانیک تهیه می‌شود.
 
 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =