پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

جاذبه های گردشگری بشیکتاش استانبول

جاذبه های گردشگری بشیکتاش استانبول

بشیکتاش در زبان ترکی استانبولی به معنی گهواره سنگی و البته نام یک منطقه گردشگری در استانبول است. سواحل اروپایی تنگه بسفر میزبان این مرکز گردشگری قدیمی و تاریخی است. فرصت های گردشگری این مکان بی نظیر بسیار است از این رو این بار به پاره ای از پر تردد ترین مکان ها و فرصت های گردشگری این مکان خواهیم پرداخت.

محلی های استانبولی و به طور کلی مردم ترکیه و حتی توریست ها علاقه خاصی به این منطقه دارند و از آن در طول سال بهره مند می شوند. بشیکتاش به عنوان یک مرکز فرهنگی هنری شناخته شده است.

بازار ماهی فروشان

بازارها همیشه پر رونق هستند اما بازار ماهی فروشان در بشیکتاش لطف دیگری دارد. در کنار این بازار خیابانی بشیکتاش محلی شلوغ و مملو از فروشگاه هایی است که می توانید از آن ها بهره مند شوید. این بازار در کنار یک موزه به نام ناوال واقع شده است. لباس های زیبا و رنگارنگ این بازار مثال زدنی است. قیمت های این بازار مقرون به صرفه هستند. رستوران هایی که در راستای این مرکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای قرار دارند نیز از کیفیت کافی برخوردارند. طعم غذای محلی در این مکان برای بسیاری از توریست ها به یاد ماندنی است. اما بازار ماهی فروشان دارای معماری خاصی است.

موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول سر شار از اشیای تاریخی است که مرتبط با صنعت دریایی و دریانوردی است. گفته می شود که این ادوات که در این موزه نگهداری می شود از دوره عثمانی به یادگار مانده اند. بعد از بازسازی چند تا از قایق های سلطان های عثمانی در آن نیز نگهداری شده است.

قایق های کروز گردشگری در بشیکتاش

یکی از فرصت های گردشگری در شهر بشیکتاش این است که از قایق های کروز مسافربری تفریحی استفاده کنید و از تنگه بسفر دیدن کنید. این قایق ها به طور شخصی و مسافری هستند که می توانید قسمت های اروپایی و آسیایی اش را با هم ببینید و مقایسه کنید.

فرصت های ورزشی در بشیکتاش

باشگاه ژیمناستیک بشیکتاش شهرت خاصی دارد. همچنین ورزش فوتبال نیز در بین آن ها شهرت دارد. نام تیم مشهور این شهر عقاب سیاه است. همچنین آرم ها، پرچم ها و مجسمه های خاصی نیز در این منطقه نگهداری می شود که می توان از آن ها دیدن کرد.

کاخ دلما باغچه و موزه های نزدیک آن

اینجا شاهد بزرگترین کاخ در ترکیه خواهید بود که شمار اتاق هایش به ۳۰۰ تا می رسد. در دوران عثمانی در این کاخ، حکومت برقرار بوده است. معماری ویژه این کاخ بر ابهت آن می افزاید. در کاخ دولما باغچه، شما می توانید معماری خاص و متفاوت قصر را مشاهده کنید. همچنین بعد از تهیه بلیط یا خرید تور گردشگری این مکان، و وارد شدن به آن می توانید از موزه نقاشی های آن نیز دیدن کنید.

تصور کنید که از دلما باغچه بیرون آمده اید و خسته اید اما مگر می توان از موزه نقاشی و مجسمه سازی که در نزدیک آن است دور شوید. برای دیدار از آن یک بلیط خریداری کنید و از مجسمه ها و نقاشی های زیبای آن استفاده کنید.

چشم انداز زیبای دریا از این مکان واقعا مثال زدنی است. بهترین نوشیدنی در این مکان یک فنجان قهوه است که در همان مکان به فروش می رسد.

پارک ییلدیز

اگر طی این سفر گذرتان به کاخ چراغان و کاخ ییلدیز افتاد فراموش نکنید که در میان این دو یک پارک با نام پارک ییلدیز قرار دارد که بخشی از باغ سلطنتی قدیمی بوده است. انواع گیاهان در سراسر دنیا جمع آوری شده و در این پارک کاشته شده و پرورش یافته است. از نظر خلوت بودن این پارک شهرت دارد بنابراین اگر از هیاهو خسته اید به این پارک سری بزنید. بهترین زمان آوریل است که گل های بهاری اش شما را دیوانه می کنند.

اقامت در کاخ چراغان

کاخ چراغان حاصل ساخت و ساز های دوران عثمانی است که شوکت و قدرت ان دوران در آن پدیدار است. رنگ آمیزی این کاخ ملایم است و بعد از آخرین بازسازی آن اقبال بهتری برای جذب توریست ها پیدا کرده است.گفته می شود این کاخ بخشی از یک هتل ۵ ستاره به شمار می آید.

مسجد اورتاکوی

اگر به دنبال مشاهده ی معماری نئوباروک هستید باید از مسجد اورتاکوی حتما دیدن کنید. این مسجد نشان مقدسی در بسیاری از کارت پستال های استانبول است. خوشنویسی های اسلامی گرانقدری در این مسجد نگهداری می شود. از این مسجد می توانید به زیبایی پل بسفر را مشاهده کنید بنابراین عکاسی از آن از این مکان را فراموش نکنید. معماری کهن و جدید در این جا تلفیق پیدا کرده و به خوبی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مقبره بارباروسا

خیرالدین بارباروسا برای اهالی این شهر محترم است چرا که دریاداری بزرگ بوده است. او خانه اش را در این مکان ساخته و مقبره اش نیز در همانجا قرار گرفته است. در کنار وی ۴ مقبره سنکی دیگر واقع شده است.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

مکان های دیدنی میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول تکسیم، یکی از معروف ترین و پر جنب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =