همه چیز در مورد کردیت کارت در ترکیه

همه چیز در مورد کردیت کارت(Credit Card) در ترکیه

این روزها برای انجام امور ارزی مانند خرید اینترنتی و پرداخت آنلاین، سیستم‌های سنتی بانکی تنها انتخاب پیش رو نیست. شما می‌توانید با انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت و مسترکارت از سایت‌های مختلف خرید اینترنتی انجام دهید و یا هزینه آزمون‌های مختلف را پرداخت نمایید. اما سوالی که هنوز برای بسیاری از افراد وجود دارد، این است که کردیت کارت credit card چیست و چگونه کار می‌کند؟

کردیت کارت credit card چیست؟

کردیت کارت credit card به یک نوع کارت بانکی گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید تا سقف معینی که از سوی بانک تعیین می‌شود، خرید داشته باشید. به عبارت دیگر برای هر مشتری سطحی از اعتبار را در نظر می‌گیرند و به او اجازه می‌دهند که بدون داشتن آن مبلغ در حساب، از حساب خود خرج کند و در ماه بعد آن مبلغ را پرداخت کند. درواقع در این کارت‌ها هیچ پولی موجود نیست و شما برای خرید، اعتبارتان را خرج می‌کنید.

همه چیز در مورد کردیت کارت(Credit Card)

کارت‌های اعتباری یا کردیت کارت شامل انواع و اقسام کارت‌ها ازجمله ویزا کارت، مستر کارت و… می‌شوند. تمامی بانک‌های ترکیه، کردیت کارت‌های منحصر به خودشان را دارند و همراه با قابلیت‌هایی به مشتریان ارائه می‌دهند. اتباع خارجی نیز می‌توانند با باز کردن حساب در بانک‌های ترکیه از کردیت کارت‌های مخصوص آن بانک بهره‌مند شوند.

اگر نتوانید قبض کارت اعتباری خودتان را سر موعد پرداخت کنید، مشمول جریمه نیز خواهید شد.

کارت‌های اعتباری تاریخ انقضا دارند و پس از اتمام مهلت مصرف آن‌ها باید آن‌ها را تمدید کنید.

شما با کارت‌های اعتباری می‌توانید به‌صورت آنلاین از هر وبسایتی خرید کنید. به همین دلیل مراقبت و حفظ و حراست از اطلاعات این کارت‌ها بسیار مهم است و شما مسئول کارت خود هستید.

بیشتر کردیت کارت‌های ترکیه را می‌توان در تمامی جهان استفاده کرد. به عنوان مثال یک کردیت کارت ترکی به طور قطع جوابگوی نیاز شما در لندن خواهد بود.

افراد بالای 18 سال می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری یا کردیت کارت در ترکیه اقدام کنند و آن را از بانک مورد نظرشان دریافت کنند.

مشتریان سال نخست دریافت کردیت کارت در ترکیه می‌توانند دو برابر درآمد ماهیانه‌شان اعتبار داشته باشند و نتیجتاً خرج کنند. این مبلغ از سال چهارم به بعد به 4 برابر درآمد ماهیانه تبدیل خواهد شد. هرچند این مبلغ می‌تواند بانک تا بانک متفاوت باشد و حتی نظر رئیس شعبه در خصوص مبلغ اعتبار یک کارت تعیین‌کننده باشد.

دریافت کردیت کارت در ترکیه می‌تواند پروسه‌ای زمان‌بر باشد و کمی طول بکشد تا شما اعتبار کافی را نزد بانک حفظ کنید. شما بلافاصله پس از باز کردن حساب شروع به کسب اعتبار می‌کنید. هر پرداخت صورت‌حساب، اجاره، قبض و به‌طورکلی گردش مالی حسابتان یک امتیاز مثبت برای دریافت اعتبار بیشتر است. ممکن است ابتدا یک رقم پایین به‌عنوان اعتبار به شما تعلق بگیرد ولی پس از مدتی خوش‌حسابی و وفاداری شما این اعتبار را به شکل آنی بالا ببرد.

 همه چیز در مورد کردیت کارت(Credit Card)

کردیت کارت credit card چگونه کار می‌کند؟

برای خرید با استفاده از این کارت‌ها، شما باید اطلاعاتی از کارت خود را در سایت پذیرنده قرار دهید. سپس با استفاده از پروتکل های امنیتی بررسی می‌شود که آیا کارت شما معتبر هست یا نه و آیا امکان خرید با آن وجود دارد یا نه! بنابراین اگر اعتبار شما نزد بانک صادر کننده کارت خوب باشد، می‌توانید خریدتان را با موفقیت انجام دهید.

به عبارت دیگر با هر خریدی که شما انجام می‌دهید، از میزان اعتباری که بانک برای شما در نظر گرفته است، کم می‌شود. به عنوان مثال، اگر اعتبار کارت شما ۱۰۰ دلار باشد و ۲۵ دلار خرید انجام داده باشید، برای خریدهای بعدی تنها ۷۵ دلار خواهید داشت. فراموش نکنید که شما به ازای هر خریدی که انجام می‌دهید به بانک بدهکار می‌شوید. در مثالی که ما بیان کردیم، ۲۵ دلار به بانک بدهکار خواهید بود تا خرید بعدی!

تفاوت اصلی که کردیت کارت credit card با وام‌های بانکی در تعداد باری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر باز هم به مثال خودمان برگردیم، شما با پرداخت بدهی ۲۵ دلاری‌تان به بانک، باز هم ۱۰۰ دلار اعتبار برای خریده‌ای بعدی خواهید داشت. در حالی که شما از وام‌های بانکی تنها ۱ بار می‌توانید استفاده کنید.

فراموش نکنید، در صورتی که مشتری خوش حسابی باشید و قرض‌هایتان را به موقع پرداخت کنید، نه تنها نیازی به پرداخت جریمه ندارید بلکه به مرور زمان می‌توانید اعتبارتان را افزایش دهید.

همه چیز در مورد کردیت کارت(Credit Card)

چه کسانی می‌توانند برای دریافت کردیت کارت در ترکیه اقدام کنند؟

با توجه به اینکه کردیت کارت و یا همان کارت اعتباری ساختاری شبیه وام دارد، اغلب بانک‌ها از دادن این کارت به افراد خارجی خودداری می‌کنند. زیرا اگر فرد خارجی تمامی اعتبار خود را خرج کند و به کشورش بازگردد، بانک نمی‌تواند او را مجبور به پرداخت بدهیش کند. بنابراین خارجیان تنها تحت شرایطی خاص می‌توانند از مزایای دریافت کردیت کارت برخوردار شوند.

نکته‌ای که پیش از دریافت کردیت کارت باید بدانید این است که حتماً تا مبلغی خرج کنید که می‌دانید می‌توانید پرداخت کنید. چون بدهی‌های بانکی می‌تواند پیگیری قضایی را به دنبال داشته باشند و منجر به اخراج و دردسر شما شوند.

یکی از راه‌های دریافت کردیت کارت ثبت شرکت و بلوکه کردن مبلغی در حساب آن و دریافت کردیت کارتی با اعتبار همان مبلغ است. زراعت بانک یکی از آن بانک‌هایی است که دریافت کردیت کارت از آن نیاز به بلوکه کردن پول دارد ولی هالک بانک یا بانک خلق بدون بلوکه کردن، به همان مبلغ سرمایه‌گذاری به شما اعتبار می‌دهد. ایش بانک نیز مبلغ کمی اعتبار برای دانشجویان در کارت اعتباری‌اش در نظر گرفته است.

اگر اقامت شما در ترکیه با خرید آپارتمان و یا ملک است و حقوقی دریافت نمی‌کنید، باز هم با بلوکه کردن پول می‌توانید کردیت کارت داشته باشید. به‌طورکلی اغلب بانک‌ها با توجه به موجودی حساب و گردش حساب شما برایتان کارت اعتباری صادر می‌کنند.

اگر در ترکیه اجازه کار دارید، به‌راحتی می‌توانید درخواست کردیت کارت کنید. تنها کافی است از محل کارتان نامه‌ای برای مبلغ حقوق ماهیانه‌ای که می‌گیرید بگیرید و به بانک ارائه بدهید تا متناسب با درامدتان اعتبار دریافت کنید. شما باید به‌طور منظم گزارش درامد خود را به بانک بدهید تا به‌اندازه دقیق اعتبار بگیرید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =