سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

موزه تاریخی پانوراما 1453 استانبول

استانبول در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره واقع شده است و بخاطر داشتن جاذبه های گردشگری دیدنی و تاریخی متعدد که دارد ،سالانه مسافران زیادی را از سراسر دنیا از جمله ایران، در خود جای می دهد.

یکی از این بناهای تاریخی ،موزه تاریخی پانوراما استانبول است .

این موزه در نزدیکی جاذبه های ترکیه اعم از قصر توپکاپی ،مسجد ایاصوفیا ،مسجد جامع سلطان احمد ،موزه موزاییک ،موزه کاریه ،میدان هیپودروم استانبول ،قصر سیسترن بازیلیکای استانبول ،مسجد سلیمانیه و مسجد سلطان ایوب و مسجد بایزید و مسجد ینی،قصر دولما باهچه ،پاساژ چیچک ،کلیسای سنت آنتوآن ،موزه گالاتاسرای،برج تاریخی گالاتا ،لا روئه فرانچاایسه و میدان تکسیم ،پارک مینیاتورک و موزه آرکولوژی استانبول قرار گرفته است .

موقعیت موزه تاریخی پانوراما در استانبول

افرادی که به استانبول کرده اند حتما می دانند که موزه تاریخی پانوراما یک موزه پر از نقاشی هایی در مورد فتح قسطنطنیه است، در این مکان نقاشی های دقیقی کشیده شده است که مردم را با دوران مافبل آشنا میسازد.

این موزه سه بعدی و فوق العاده زیبا ،در توپکاپی استانبول واقع شده است .

برای ورود به این موزه ابتدا باید از پله های زیرزمین پایین بروید و وقتی وارد سالن اصلی موزه شدید ،صدای مارش توپ و … از گنبد به گوش می رسد و توسط تصاویر ۳ بعدی فوق العاده ، فتح استانبول را خواهید دید و هنگامی که تصویر تمام می شود، توپها ، اسلحه های واقعی که در فتح استانبول استفاده شده است را می بینید.

در تمامی این مراحل صدای الله اکبر و مارش امپراطوری عثمانی را می شنوید و وقتی از پلاتفرم پایین می آیید، حس عجیبی دارید و بیشترین افراد تور استانبول به دلیل همین حس عجیب و باورنکردنی ،موزه تاریخی پانوراما در استانبول را دوست دارند.

موزه تاریخی پانوراما دارای یک سالن نقاشی و مینیاتور آثار مربوط به امپراطور سلطان محمد فاتح میباشد که در این سالن حتی دفتر مشق سلطان محمد که به زبان زبانهای ترکی، یونانی ، عربی، فرانسه و چند بیت ترکیبی فارسی و ترکی نوشته شده ، در معرض نمایش گذاشته شده است.

این آثار تاریخی باعث شده روزانه میلیونها گردشگر ،بازدید از این موزه را جزو اولویت ها قرار دهند .

از جمله جزییاتی که در این موزه میتوان به بررسی آن پرداخت شامل : چگونگی فتح فاتح استانبول، افتادن سربازان از برجهای دیوارهای استانبول ، حمل توپهای بزرگ توسط سربازها و محل ایاصوفیه قبل از مسجد شدن میباشد.

نحوه دسترسی به موزه پانوراما ۱۴۵۳ استانبول
موزه پانوراما ۱۴۵۳ استانبول در منطقه ویژه ای از ترکیه و در مجاورت مسجد سلیمانیه، موزه کنت استانبول، موزه اندلوس، موزه توپکاپی، موزه زیتون و … قرار دارد که در صورت تمایل می‌توانید به آن‌ها نیز سری بزنید.

موزه پانوراما ۱۴۵۳ استانبول در پارک توپکاپی واقع شده و شما در صورت تمایل می‌توانید از طبیعت آنجا نیز بهره برده و همراه دوستان و عزیزانتان از حضور در آن فضا لذت ببرید.

علاوه بر این در محدوده موزه پانوراما ۱۴۵۳ استانبول تعداد زیادی رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید همراه خانواده و دوستان در آن‌ها غذاها و نوشیدنی‌های خوش طعم ترکی را تجربه کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه پانوراما ۱۴۵۳ استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =