جاذبه‌های گردشگری محله اورتاکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری محله اورتاکوی استانبول

محله اورتاکوی استانبول (Ortaköy)یکی از زیباترین محله های بشیکتاش در قسمت اروپایی استانبول است که در کنار تنگه بسفر و درست در زیر اولین پل بسفر یعنی پل بغاز واقع شده است. اورتاکوی در زبان محلی به معنی ” دهکده میانی” می باشد که به دلیل قرار گرفتن در میانه راه تنگه بسفر به این اسم نامیده می شود.

جاذبه های گردشگری محله بشیکتاش استانبول

تفریحات دیدنی محله اورتاکوی استانبول

اورتاکوی، محل دورهمی‌های آخر هفته در استانبول محسوب می‌شود و یکی از بهترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود. محلی‌ها برای صرف صبحانه به اورتاکوی می‌آیند، در اطراف میدان به گشت و گذار می‌پردازند و در بازار خیابانی زیبای آن قدم می‌زنند. اکثر اشخاص قبل از ترک این محله، کومپیر را در وعده نهار خود صرف می‌کنند. همچنین اورتاکوی بوتیک‌های مرسوم و مد روز و بازاری را شامل می‌شود که در طول تعطیلات آخرهفته بسیار شلوغ می‌شوند. در زمان تابستان نیز، کنسرت‌های کوچک یا نمایش‌های خیابانی در این محله برگزار می‌شوند.

مسجد اورتاکوی و برادری ادیان

استانبول صدها سال منطقه‌ای برای اسلام، مسیحیت و یهودیت بوده است. در واقع این محله، نماینده کاملی از ترکیب این ادیان در استانبول است. مرکز اورتاکوی، در مثلثی از کنیسه (Etz Ahayim)، کلیسای ارتدکس (Ayios Fokas) و مسجد اورتاکوی یا مسجد مجیدیه (Büyük Mecidiye Camii) قرار دارد که آزادی مذاهب را به نمایش می‌گذارند.

مسجد اورتاکوی استانبول

مسجد اورتاکوی در سال 1854 توسط سلطان عبدالمجید اول ساخته شد. معماری این مسجد به سبک باروک، کار معمار عثمانی، نیکوئوس بالیان است. نیکوئوس، عضو یک خانواده مشهور ارمنی بود که در قرن نوزدهم به سلطنت عثمانی خدمت می‌کردند و این نشان را از خود در استانبول به جای گذاشتند.

این معمار همچنین به عنوان طراح باشکوه کاخ دولماباغچه در استانبول شناخته می‌شود. آنچه در این مسجد بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند، نمونه‌های قابل توجهی از خوشنویسی ترکی روی دیوارهای داخلی مسجد است. این آثار توسط خود سلطان عبدالمجید اول که استعداد خوشنویسی داشت، خلق شده است.

عمارت اسما سلطان 

خانه‌های تاریخی متعددی از عثمانی، در یک طرف سواحل بسفر واقع شده‌اند. یکی از این خانه‌ها متعلق به اسما سلطان، خواهر سلطان محمود دوم بود. سلطان محمود دوم، سلسله اصلاحاتی را در اواخر دوره امپراتوری عثمانی آغاز کرد. هدف وی اعمال مدرنیزاسیون در دولت و ارتش بود.

عمارت اسما سلطان استانبول

عمارت اسما سلطان(Esma Sultan Yalısı)، در قلب اورتاکوی واقع شده است. متأسفانه این ساختمان، در گذشته به دلیل آتش‌سوزی تقریباً تخریب شد. اما اخیراً مرمت شده و با استیل و شیشه ضخیم محکم ساخته شده است. امروزه از این مکان، به عنوان یک تالار عروسی باشکوه با چشم‌انداز عالی از بسفر استفاده می‌شود.

کافه رستوران The House

کافه‌ها و تراس‌های چای اطراف میدان اورتاکوی و رستوران‌هایی که مشرف به بسفر هستند، منظره‌ای عالی را ارائه می‌دهند. در بین تمام رستوران‌های محلی، رستوران کافه هاوس با موقعیت مکانی عالی و خاص خود از سایرین متمایز است.

کافه هاوس استانبول

این کافه رستوران، در کنار اسکله اورتاکوی قرار دارد. برخی از قایق‌های بسفر درست کنار رستوران متوقف می‌شوند، بنابراین صحنه‌ای عالی برای عکس‌های یادگاری شما فراهم می‌کند.

قدم زدن در مسیر اورتاکوی به ببک

مسیر اورتاکوی به ببک، از لذت‌بخش‌ترین مسیرهای پیاده‌روی استانبول است. اورتاکوی، یک مکان دنج و منزوی برای قدم زدن است در حالی که ببک، محله‌ای است مشتمل بر ساکنان پیشرفته و ثروتمند. این دو محله در ادامه هم، پیاده‌روی متنوعی را برایتان رقم خواهند زد.

قدم زدن در مسیر اورتاکوی به ببک

بهترین جاهای دیدنی استانبول برای پیاده گردی

برخی از بهترین رستوران‌های ماهی استانبول در ببک واقع شده‌اند. رستوران Poseidon را به عنوان بهترین رستوران غذای دریایی در این منطقه که نمای هیجان‌انگیزی از خلیج ببک و بسفر ارائه می‌دهد، استانبول سرا به شما توصیه می‌کند.

هتل‌های معروف اورتاکوی

اورتاکوی، دو هتل معتبر در استانبول یعنی هتل فورسیزن استانبول و هتل چراغان پالاس کمپینسکی را در خود جای داده است. این دو هتل، در قلب بسفر واقع شده‌اند و بهترین منظره از این منطقه را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. البته هر دوی این هتل‌ها گران بوده و دارای رستوران، کافه، مراکز خرید و تفریح و نیز امکاناتی مدرن و لوکس از جمله اسپا و ماساژ هستند.

هتل فورسیزن استانبول

هتل چراغان پالاس کمپینسکی که قبلا کاخ عثمانی بوده است، در حال حاضر یکی از هتل های 5 ستاره استانبول است که در فاصله 45 دقیقه‌ای از فرودگاه آتاتورک واقع شده است. هتل فورسیزن نیز، هتلی بزرگ با 195 اتاق است و بین بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد.

سایر مکان‌های جالب و دیدنی در منطقه اورتاکوی شامل دبیرستان کاباتاس مربوطه به اواخر دوره عثمانی‌، هتل پرنسس و کلوپ شبانه Sortie و رستوران زوما می‌شوند. یک اسکله کوچک نیز در حال اتصال اورتاکوی به سایر محلات در سمت آسیایی استانبول با کشتی مسافربری است.

اورتاکوی استانبول

نحوه دسترسی به محله اورتاکوی استانبول

اگر در میدان تکسیم قرار دارید سوار اتوبوس های 40 ,40T ,42T شده و بعد از حدود نیم ساعت در ایستگاه Ortaköy پیاده شوید.

اگر در آکسارای، لاللی، منطقه تاریخی سلطان احمد و یا امینونو هستید ابتدا سوار ترم Tram T1 شوید و در ایستگاه کاباتاش Kabataş پیاده شوید و از آنجا توسط اتوبوس های 22 ,22RE ,25E به اورتاکوی بروید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله اورتاکوی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =